امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 20, 2021
11:50 شنبه، 2ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121275

آمریکا سه شهروند کره‌شمالی را به اتهام هک و سرقت ۱.۳ میلیارد دلار تحت تعقیب قرار داد

وزارت دادگستری آمریکا سه نفر را «ماموران اطلاعاتی» کره‌شمالی خوانده و مدعی شده آنها بزرگترین شرکت‌ها و نهادهای آمریکایی را هدف قرار داده و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرقت کرده‌اند.
 
این سه نفر که بازداشت نشده‌اند، متهم‌اند که علاوه بر هک کردن و ارسال بدافزار، در پروژه استخراج پول‌های الکترونیکی فعالیت داشته‌اند و از همین طریق این درآمد نجومی را نصیب کره‌شمالی کرده‌اند.
 
دادستانی آمریکا همچنین یک شهروند آمریکایی-کانادایی خود را هم به اتهام پولشویی در جریان این پرونده تحت تعقیب قرار داده است.
 
این سه نفر که نام آنها کیم ایل، پارک جین هیوک و جون چانگ هیوک گزارش شده همچنین در جریان هک بزرگ سیستم درمانی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ متهمان اصلی معرفی شده‌اند.
 
جان دیمرز، معاون دادستان کل آمریکا در زمینه امنیت ملی، روز چهارشنبه، ۱۷ فوریه، همزمان با اعلام جرم علیه این سه نفر مدعی شد کره‌شمالی به یک «سندیکای تبه‌کاری با پرچم این کشور» بدل شده است.
 
آمریکا دو سال پیش علیه یکی از متهمان، پارک جین هیوک، در ارتباط با هک کردن شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ هم اعلام جرم کرده بود.
 
کلاهبرداری بانکی و اینترنتی به همراه نقشه‌چینی و توطئه برای جرایم انتقال بانکی پول، از اتهام‌های کیم ایل، پارک جین هیوک و جون چانگ هیوک اعلام شده است.
 
وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این سه نفر در استخدام نهاد اطلاعاتی ارتش کره‌شمالی هستند.
 
آقای دیمرز روز چهارشنبه، ۱۷ فوریه، گفت: «عناصر کره‌شمالی از کیبورد کامپیوتر به جای سلاح استفاده می‌کنند و مشغول به خالی کردن کیف پول الکترونیکی نهادها و افراد هستند. اینها قهارترین سارقان بانکی جهان هستند.»
 
آن طور که گمان می‌رود هر سه نفر در داخل خاک کره‌شمالی حضور دارند و انتظار نمی‌رود آمریکا بتواند به ارجاع آنها برای محاکمه در داخل خاک آمریکا امید ببندد.
 
همزمان آمریکا یک مرد ۳۷ ساله که شهروندی آمریکا و کانادا را دارد به اتهام پولشویی تحت تعقیب قرار داده است.
 
روز چهارشنبه، رسانه‌های کانادایی اعلام کردند که قالب العمری که در حومه تورنتو بازداشت شده بود، اتهام‌های خود را پذیرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.