اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 20, 2021
14:34 شنبه، 2ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121286

اوبر نبرد قضائی و حقوقی بر علیه رانندگان خود را در انگلیس باخت

 
بر اساس حکم دادگاه در انگلیس از این پس رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی اوبر کارمند این شرکت و نه خویش فرما محسوب می‌شوند و اوبر مجبور به رعایت حقوق آنهاست.
 
به نقل از زد دی نت، اوبر نبرد قضائی و حقوقی بر علیه رانندگان خود را در انگلیس باخت و انتظار می‌رود هزاران راننده طرف قرارداد با این شرکت برای دریافت غرامت از آن اقدام کنند.
 
اپلیکیشن اوبر در بیش از ده هزار شهر در سراسر جهان مشغول فعالیت است، اما اکثر رانندگان آن در قالب قرارداد خویش فرمایی با اوبر همکاری می‌کنند و همین مساله موجب می‌شود که از دریافت حقوق بر مبنای قوانین کار و حداقل دستمزد و نیز پرداخت پاداش و حقوق در ایام تعطیلات و غیره محروم شوند.
 
اگر چه عقد قرارداد خویش فرمایی باعث می‌شود که افراد خود زمان و ساعات فعالیت حرفه‌ای خویش را مشخص کنند، اما این امر زمینه را برای سوءاستفاده و استثمار نیروی کار نیز فراهم می‌آورد و لذا دادگاهی در انگلیس بعد از بررسی شکایت رانندگان اوبر در این زمینه به نفع آنان رأی داد.
 
رسیدگی به این پرونده از سال ۲۰۱۶ در جریان بوده و اوبر به شیوه‌های مختلف تلاش کرده تا جلوی موفقیت رانندگان را بگیرد. اما در نهایت دیوان عالی انگلیس به نفع رانندگان حکم صادر کرد. این دیوان آخرین مرجع و عالی‌ترین دادگاه تجدیدنظر در انگلیس به‌شمار می‌رود.
 
با این تحول، اوبر مجبور به تغییر همه جانبه مدل کسب و کار خود در انگلیس خواهد بود و باید مواردی همچون کرایه‌های جدید، شرایط قرارداد و توانایی جریمه رانندگان در صورت عدم پذیرش چندین سفر را تعیین کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.