اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 20, 2021
17:05 شنبه، 2ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121301

گوگل یک محقق هوش مصنوعی دیگر را اخراج کرد

 
 
گوگل دومین محقق هوش مصنوعی خود را به دلیل خارج کردن اسناد تجاری حساس از شرکت اخراج کرده است. وی به مدت دو سال یکی از مدیران بخش تیم اخلاق در هوش مصنوعی گوگل بود.
 
به نقل از رویترز، روز گذشته شرکت گوگل یکی از متخصصان خود به نام «مارگارت میچل» را اخراج کرد. این در حالی است که در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی تیمنیت گبرو یکی دیگر از محققان اخلاق در هوش مصنوعی گوگل نیز اخراج شده بود.
 
گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد میچل با انتقال فایل‌های الکترونیک به خارج از شرکت، قوانین عملکرد و امنیتی شرکت را نقض کرده است. این کارشناس نیز در توئیتر از اخراج خود خبر داد اما به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره پاسخی نداده است.
 
پس از اخراج گبرو بخش اخلاق در هوش مصنوعی گوگل به شدت تحت نظر است. گبرو در تحقیقات خود به وجود تبعیض در سیستم‌های شناسایی صورت اشاره کرده بود و هزاران نفر از کارمندان گوگل به اخراج او اعتراض کردند.
 
او و میچل خواهان استخدام نیروهای انسانی با پس زمینه قومیتی و جنسیتی متنوع‌تر بودند. همچنین آنها نسبت به سانسور تحقیقاتی اظهار نگرانی کرده بودند که انتقاد از محصولات گوگل را در بر داشت.
 
این دو محقق حدود ۲ سال مدیریت بخش تیم اخلاق در هوش مصنوعی گوگل را برعهده داشتند.
 
گوگل اعلام کرد پس از توصیه‌های یک کمیته بررسی تصمیم به اخراج میچل گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده، تخلفات این محقق هوش مصنوعی شامل خارج کردن اسناد محرمانه تجاری و اطلاعات خصوصی سایر کارکنان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.