بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 20, 2021
17:29 شنبه، 2ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121308

تلاش مایکروسافت برای خرید 51 میلیارد دلاری شرکت پینترست

نشریه فایننشال تایمز به نقل از افرادی آگاه که در این زمینه اطلاعات دارند گزارش داد که مایکروسافت در ماه‌های اخیر برای انجام یک معامله بزرگ و خرید شرکتی اقدام کرده است که 51 میلیارد دلار ارزش دارد و براساس آن غول نرم افزاری جهان می‌کوشد شرکت توسعه دهنده شبکه اجتماعی پینترست را خریداری کند.
این طور که منابع آگاه گزارش داده‌اند مذاکرات میان دو شرکت در حال حاضر متوقف شده است. در جریان فعالیت‌های اخیر مایکروسافت تغییرات کلی در تعاملات مجازی و در نتیجه آن افزایش تعامل با سیستم‌های عامل مرتبط با شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است که در این راستا پینترست بیش از گذشته مورد توجه مایکروسافت قرار دارد. زیرا تعداد کاربران فعال ماهانه در این شبکه اجتماعی در فصل چهارم سال 2020 میلادی رشد 37 درصدی را تجربه کرد تا این پلتفرم در مجموع 459 میلیون کاربر فعال را در خود جا دهد.

 
شرکت پینترست در گزارشی اعلام کرد که در سال 2020 میلادی در هر ماه به طور میانگین 100 میلیون کاربر فعال ماهانه را به مجموع کاربران خود اضافه کرده است.
از زمان همه گیری ویروس کرونا در مارس گذشته ارزش سهام پینترست در بازار بورس آمریکا رشد هفت برابری را تجربه کرده است. فایننشال تایمز گفته است که تا پیش از این اتفاق شبکه اجتماعی پینترست تاکید داشت که به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
شرکت توسعه دهنده شبکه اجتماعی پینترست با قراردادن آگهی‌های تبلیغاتی در کنار پین‌ها یا همان پیام‌های که کاربران در سایت مربوطه بارگذاری می‌کنند درآمد اصلی خود را کسب می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.