تلفن همراه

شاخص های کیفی شبکه اینترنت شرکت مخابرات ایران ۹۳ درصد بهبود یافت

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: با بررسی های انجام شده طی ۱۸ ماه گذشته شاخص های کیفی مربوط به بخش زیرساخت شبکه و اینترنت شرکت مخابرات ایران در بررسی از اردیبهشت ماه 98 تا بهمن ماه 99 ، به صورت میانگین 93 درصد بهبود کیفیت را نشان می دهد.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام ضمن اعلام مطلب فوق بیان کرد: افزایش کیفیت در شاخص های شبکه، برای اکثر مشتریان اینترنت پرسرعت شرکت در ماه های گذشته محسوس بوده و نشانگر توجه ویژه شرکت به افزایش کیفیت ارتباطات به ویژه در بخش دیتا با توجه به نیازهای رو به تزاید مشتریان در شرایط حاضر است.
 
وی افزود: شاخص های کیفی شبکه مانند مقدار DNS، jitter و latency  با کاهش قابل توجه در 18ماه گذشته، بهبود کیفیت سرویس های مختلف و تحقق رضایتمندی مشتریان را در خدمات ارائه شده به دنبال داشته است.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران همچنین خاطرنشان ساخت: به منظور رسیدن به این هدف با همکاری بخش های مختلف شرکت مانند مشتریان، تجاری، شبکه و فناوری اطلاعات، عملیات مختلفی مانند راه اندازی سامانه اندازه گیری شاخص های کیفی شبکه، انجام شده که نقش شایانی در مدیریت متمرکز و پایش مستمر شاخص های کیفی شبکه، به صورت متوازن در تمام کشور داشته است، ضمنا کاهش قابل توجه در شاخص مهم page load time ، به میزان 45 درصد اتفاق افتاده که نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مشتریان ایفا می کند.
 
 وی تصریح کرد: به منظور افزایش مستمر کیفیت خدمت رسانی به مشتریان و در راستای تحقق شبکه IP محور، روند پایش کیفیت و بهینه سازی شبکه در تمام استان ها با نوسازی و توسعه شبکه IP در حال اجرا و پیاده سازی در سراسر کشور است.

​​