اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 21, 2021
11:26 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121319

رشد 21.6 درصدی بازار جهانی خدمات ابری در سال 2021

براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی خدمات رایانش ابری در سال 2021 میلادی از 470 میلیارد دلار فراتر رود که این رقم رشد سالانه 21.6 درصدی را نشان می‌دهد.
گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز ESOMAR علت افزایش قابل ملاحظه سرمایه گذاری جهانی در عرصه خدمات پردازش ابری را بیشتر شدن درخواست بخش‌های اصلی صنعت برای دیجیتالی شدن فرآیندهای داخلی می‌داند.
سازمان‌های دولتی، مراکز درمانی و موسسات آموزشی به سرعت در حال استفاده از سرویس‌های پست الکترونیک مبتنی بر فضای ابری هستند که در این میان ایمیل‌های-به‌عنوان-خدمات در مقیاس وسیع محبوبیت بالایی دارند. این مراکز به منظور انجام کارهای عملیاتی روزمره، راهکارهای ایمیلی را در اختیار کارمندان خود می‌گذارند.
 
 
این گزارش همچنین نشان داد افزایش تقاضا برای کالاهای مصرفی هوشمند عامل مهم در گسترش خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری محسوب می‌شود.
مرکز تحلیلی ESOMAR در گزارش خود توضیح داد: ‌«دستگاه‌های هوشمند از جمله گیرنده‌های تلویزیون یا ساعت‌های هوشمند حافظه داخلی محدود را در اختیار دارند و برای عملکرد بهتر نیازمند اتصال به فضای ابری هستند. این دستگاه‌ها علاوه بر کمبود فضای ذخیره سازی، برای کارایی بهتر و همگام سازی با دیگر دستگاه‌‌هایی که متعلق به کاربر نیست هم طراحی شده‌اند. تقاضای فزاینده برای چنین دستگاه‌های هوشمند وابسته به فضای ابری فرصت‌های جدیدی را برای بازار خدمات ابری ایجاد کرده است.».
در بین خدمات موجود تقاضا برای نرم افزارهای-به‌عنوان-خدمات (SaaS) به طور قابل توجه زیاد است. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال 2021 میلادی این بازار رشد سالنه 21.6 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.