تلفن همراه

سیستم‌عامل

گجت

گوشی

February 21, 2021
12:05 یکشنبه، 3ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121325

سامسونگ در تدارک عرضه ساعت هوشمندی مجهز به پلتفرم اندروید

 
سامسونگ از سال 2014 یعنی آغاز عرضه ساعت Gear 2 از پلتفرم تایزن در اسمارت واچ‌های خود استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک این شرکت به اندروید باز خواهد گشت.
 
در همین رابطه، اخیرا دو منبع معتبر SamMobile و IceUniverse در اعلام کردند سامسونگ در حال ساخت ساعت هوشمند جدیدی مجهز به سیستم عامل اندروید (احتمالا (Wear OS) است. اگر این اتفاق بیفتد، اولین باری خواهد بود که این شرکت کره‌ای از اندروید برای ساعت‌های هوشمند استفاده خواهد کرد.
 
هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این ساعت در دست نیست، اما اخیرا GalaxyClub با انتشار دو شماره مدل، عنوان کرد که ساعت هوشمند سامسونگ در دو سایز عرضه خواهد شد. اگرچه سامسونگ فعلا واکنشی در این خصوص نشان نداده اما این تصمیم از سوی چشم بادامی‌ها منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که با وجود پشتیبانی پلتفرم تایزن از برخی اپلیکیشن‌ها همانند اسپاتیفای، اما هرگز قابل قیاس با قابلیت‌های اکوسیستم اندروید و WearOS نیست.
 
این اقدام می‌تواند برای گوگل نیز آورده‌ خوبی داشته باشد چراکه پلتفرم این شرکت هنوز نتوانسته در مقابل نمونه‌های مشابهی همچون پلتفرم WatchOS شرکت اپل، چندان رقیب قدرتمندی باشد و پلتفرم خود را در دل ساعت‌های هوشمند پرطرفدار جا کند.
 
در هر صورت، ساعت‌های هوشمند سامسونگ طرفداران زیادی دارند و هنوز مشخص نیست که این جابجایی به Wear OS، چه واکنشی را در میان کاربران به دنبال خواهد داشت؛ اینکه آیا این ساعت‌ها دیگر محبوبیت خود را از دست خواهند یا بر مقبولیت آن‌ها اضافه خواهد شد.
 
این‌ها سوالاتی است که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها باید کمی‌صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.