فناوری اطلاعات

اعلام آمادگی پست برای ارائه سرویس‌های اطلاعاتی به آبفای کشور

منبع: ایلنا
 
 
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان داشت: شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت 1200 دفتر پستی و 2000 دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند.
 
 رمضانعلی صبحانی‌فر در مراسم امضای تفاهم‌نامه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت ملی پست اظهار داشت: این تفاهم‌نامه حاصل تکمیل بانک اطلاعاتی در شرکت پست بخش GINES و بهره‌برداری مشترکان آب است.
 
وی ادامه داد: GINES و آدرس‌های مکان محور یکی از ضرورت‌های کشور است که در این بانک اطلاعاتی مکان محور تهیه می‌شود و همه به این بانک برای خدمات‌دهی و خدمات‌گیری متصل می‌شوند ضمن اینکه برای کاهش برخی هزینه‌ها نیازمند این بانک هستیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه این تفاهم‌نامه منجر به جلوگیری از سوءاستفاده و ایجاد شفافیت بیشتر در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی منجر به تصمیم‌گیری‌های درست‌تر خواهد شد.
 
صبحانی‌فر افزود: کد پست می‌تواند به سازمان برنامه و بودجه اطلاعات ارائه دهد که مشترکین پرمصرف آب و برق در کدام نقطه مستقر هستند تا بتوان برناهم‌ریزی درستی برای کشور داشت.
 
وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه منجر به تکمیل اطلاعات نقشه‌های آبفا و همچنین تکمیل کننده کدگذاری پست خواهد بود، تصریح کرد: کدگذاریها می‌تواند اطلاعات آبفا را دقیق‌تر کرده و بهره‌برداری‌ها را افزایش دهد.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست ابراز امیدواری کرد که به سرعت اطلاعات تکمیل شود تا بتوانیم از آن بهره‌مند شویم.
 
صبحانی‌فر گفت: در بخش شفافیت در بخشی از کارها دولت مکلف کرده و اجازه داده که دستگاه‌های دولتی برای خدمات‌‌دهی بیشتر به مردم می‌توانند کارهای خود را برون‌سپاری کرده و به بخش‌های دیگر واگذار کنند.
 
وی ادامه داد: در برنامه ششم، واگذاری خدمات توسط دستگاه‌ها به دفاتر پستی و ICT و دفاتر پیشخوان برون‌سپاری می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان داشت: شرکت آبفا می‌تواند از ظرفیت 1200 دفتر پستی و 2000 دفتر ICT روستایی در سطح کشور استفاده کند و مشترکین بدون مراجعه به اداره آبفا نسبت به درخواست‌هایی در زمینه کنتور، قطعی و وصلی آب اطلاعات کسب کنند.
 
صبحانی‌فر یادآور شد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه حلقه ارتباطی بین پست، شرکت آبفا و مردم برقرار خواهد شد و رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت.

​​