تلفن همراه

گوشی

February 22, 2021
14:16 دوشنبه، 4ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121374

فلج شدن تولید گوشی های هواوی در پی تحریم های آمریکا

بخش موبایل هواوی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و این موضوع باعث شده تا شایعات درباره کاهش میزان تولید گوشی توسط این غول چینی قوت بگیرد.
 
 
تحریم‌های گسترده آمریکا عملا بخش موبایل این شرکت را فلج کرده و به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ یکی از بدترین سال‌ها برای بخش موبایل هواوی خواهد بود.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که هواوی به تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های خود اعلام کرده که امسال قصد دارد فقط برای ۷۰ تا ۸۰ میلیون گوشی قطعات مورد نیاز را خریداری کند. این در حالی است که هواوی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸۹ میلیون گوشی به دست کاربران رسانده است. روی هم رفته به نظر می‌رسد آمار تولید گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۶۰ درصد کاهش روبرو خواهد شد.
 
در این میان تعدادی از تامین‌کنندگان اعلام کرده‌اند که احتمالا آمار تولید گوشی‌های هواوی از این رقم هم پایین‌تر خواهد بود و این شرکت قطعات کافی برای ۵۰ میلیون گوشی را سفارش خواهد داد.
 
از زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه هواوی‌ آغاز شده، فروش گوشی‌های این شرکت با روند نزولی مواجه شده است. به غیر از ممنوعیت استفاده از سرویس‌های گوگل، باید به ممنوعیت بهره‌گیری از فناوری‌های آمریکایی هم اشاره کنیم. به دلیل همین مشکلات، هواوی‌ به ناچار آنر را به فروش گذاشت و در سال ۲۰۲۰ هم جایگاه خود را در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل از دست داد.
 
در همین حال، مدیرعامل هواوی‌ برای گفت‌وگو با دولت آمریکا ابراز آمادگی کرده است. او از دولت بایدن خواسته برای این ممنوعیت تجدید نظر کنند اما به نظر نمی‌رسد تحریم‌های علیه هواوی به این زودی‌ها لغو شوند.
 
تمرکز اصلی هواوی با توجه به منابعی که در اختیار دارد، روی محصولاتی با ارتباطات 4G خواهد بود؛ اما برای بازار گوشی‌ هوشمند 5G تنوع بسیار کمتری خواهد داشت. انتظار می‌رود هواوی سری پی ۵۰ را به‌زودی معرفی کند که مبتنی بر تکنولوژی 5G هستند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا شرکت چینی در سال ۲۰۲۱ محصولات دیگری با برخورداری از این تکنولوژی معرفی خواهد کرد یا تنها به معرفی و عرضه تلفن هوشمند 4G بسنده می‌کند.
 
گفته می‌شود برند آنر با جدا شدن از هواوی در شرایط بهتری به سر می‌برد و سران این شرکت توانسته‌اند قطعات مورد نیاز برای محصولات جدیدشان را تأمین کنند. بااین‌حال باید تا انتهای سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ و انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌ها صبر کرد تا امکان بررسی عملکرد دو شرکت در بازار گوشی هوشمند مهیا شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.