بازار سرمایه

بازی

فناوری اطلاعات

February 22, 2021
16:41 دوشنبه، 4ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121387

سرمایه گذاری 3/3 میلیارد دلاری عربستان روی بازی های ویدئویی

 
 
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان ‌اکنون مالک ۳٫۵ درصد سهام اکتیویژن، ۲٫۵ درصد سهام الکترونیک آرتز و ۳٫۵ درصد سهام تیک-تو است.
 
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) که یک گروه سرمایه‌گذاری بزرگ به رهبری محمد بن سلمان است، روی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از جمله الکترونیک آرتز، اکتیویژن بلیزارد و تیک-تو سرمایه‌گذاری کرد؛ مبلغ این سرمایه‌گذاری ۳٫۳ میلیارد دلار بوده است.
 
به گزارش Eurogamer، این سرمایه‌گذاری در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ انجام شد و حالا اطلاعات آن در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده است.
 
براساس این اطلاعات، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان درحال‌حاضر نزدیک به ۱٫۳ میلیارد دلار سهام (۳٫۵ درصد) شرکت اکیتویژین بیلیزارد و ۱ میلیارد دلار سهم (۲٫۵ درصد) شرکت الکترونیک آرتز را در اختیار دارد.
 
این سازمان عربستانی نزدیک به ۸۲۵ میلیون دلار روی شرکت تیک‌-تو، سازنده بازی‌های GTA سرمایه‌گذاری کرده و ‌اکنون مالک ۳٫۵ درصد از سهام این شرکت است.
 
صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان روی شرکت‌هایی که در خارج از حوزه بازی‌ ویدئویی فعالیت می‌کنند هم سرمایه‌گذاری کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی Live Nation Entertainment اشاره کرد. حتی ۴٫۴ میلیارد دلار سهام شرکت اوبر هم در اختیار این سازمان است.
 
البته این اولین سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در حوزه بازی‌ ویدئویی نیست. این شرکت در نوامبر سال گذشته یک سوم سهام شرکت SNK را خریداری کرد و بعدا این مقدار را به ۵۱ درصد افزایش داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.