تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

February 22, 2021
16:54 دوشنبه، 4ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121389

شیائومی از می نک‌بند بلوتوث ایرفون پرو با قابلیت حذف فعال رونمایی کرد

 
ایرفون‌های نک‌بند در سال‌های گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و تعادل مناسبی میان قابلیت‌ها و قیمت ایجاد کرده‌اند. حالا شیائومی از جدیدترین ایرفون خود به نام «می نک‌بند بلوتوث ایرفون پرو» رونمایی کرده که با وجود پشتیبانی از قابلیت حذف نویز فعال (ANC)، قیمتی کمتر از ۳۰ دلار دارد.
 
شیائومی امروز در هند از جدیدترین ایرفون بی‌سیم خود رونمایی کرد که در مقایسه با محصول سال گذشته یعنی «می نک‌بند بلوتوث» پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، پشتیبانی از قابلیت ANC hsj که طبق گفته سازنده می‌تواند میزان نویز را تا ۲۵ دسی‌بل کاهش دهد.
 
این ایرفون از استاندارد IPX5 پشتیبانی می‌کند، بنابراین در مقابل پاشش آب و همچنین عرق مقاوم است. بد نیست بدانید این ویژگی در مدل سال گذشته وجود نداشت و کاربران نمی‌توانستند با آرامش خاطر با آن تمرین کنند.
 
شیائومی می‌ نک‌بند بلوتوث ایرفون پرو تا ۲۰ سال شارژدهی دارد که بسیار بالاتر از شارژدهی ۸ ساعته مدل استاندارد است. با این وجود باید بدانید که میزان شارژدهی مدل پرو با حجم صدای ۵۰ درصد بدست آمده در حالی که حجم صدا در مدل استاندارد، ۸۰ درصد درنظر گرفته شده. علاوه بر این نمی‌دانیم فعال بودن ANC تا چه اندازه روی شارژدهی ایرفون جدید تاثیر دارد. با این وجود، این محصول از یک باتری ۱۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که کمی از باتری ۱۴۰ میلی آمپر ساعتی نسل قبلی بزرگتر است.
 
از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این ایرفون جدید می‌توان به پشتیبانی از دستیار صوتی از طریق دستیار صوتی گوشی، تاخیر کم در انتقال صدا و درایور بیس ۱۰ میلی‌متری اشاره کرد. با وجود چنین قابلیت‌هایی، برای شارژ آن باید از پورت microUSB استفاده کنید که برای سال ۲۰۲۱ کاملا ناامیدکننده است.
 
با وجود چنین کمبودی، شیائومی قیمت منصفانه‌ای را برای می نک‌بند بلوتوث ایرفون پرو درنظر گرفته و آن با قیمت ۲۵ دلار به فروش می‌رساند که ارزان‌تر از ایرفون «بولت وایرلس زد» وان پلاس محسوب می‌شود.
 
نماینده وان پلاس و شیائومی از نظر میزان شارژدهی و همچنین استاندارد IP تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما بولت وایرلس زد از قابلیت حذف نویز فعال پشتیبانی نمی‌کند و بجای آن ویژگی شارژدهی سریع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای شارژدهی کامل هدفون شیائومی باید ۱.۵ ساعت صبر کنید.

چینی‌ها علاوه بر این هدفون، از یک اسپیکر به نام «Mi Portable Bluetooth Speaker» هم رونمایی کرده‌اند که توان صوتی ۱۶ وات دارد و می‌توان برای دستیابی به صدای استریو، آن را به یک اسپیکر دیگر هم متصل کرد.
 
این اسپیکر بی‌سیم از استاندارد IPX7 پشتیبانی می‌کند و در برابر نفوذ آب مقاوم است. با این ویژگی می‌توان به مدت ۳۰ دقیقه در عمق حداکثر ۱ متری از آن استفاده کرد. شارژدهی این محصول به ۱۳ ساعت می‌رسد و باید با پورت USB-C آن را شارژ کرد. قیمت این اسپیکر برابر ۳۵ دلار است و در رنگ‌های آبی و مشکی به فروش می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.