اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 23, 2021
11:35 سه شنبه، 5ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121411

فروشگاه‌های فیزیکی هم می‌توانند در طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» حضور داشته باشند

 
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌‌وکارهای مجازی با بیان اینکه اتحادیه قصد دارد با طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» خرید اینترنتی را در سراسر ایران فرهنگ‌سازی کند، اعلام کرد که علاوه بر کسب‌وکارهای آنلاین عضو اتحادیه، کسب‌وکارهای فیزیکی نیز می‌توانند در یکی از بازارگاه‌های (مارکت‌پلیس‌ها) حاضر در طرح ثبت‌نام کنند و محصولات خود را با شرایط ویژه به صورت آنلاین به فروش برسانند. هدف از اجرای این طرح رونق تجارت‌الکترونیکی در شهرهایی است که تا کنون رشد نکرده است.
 
اواخر بهمن‌ماه اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی خبر از آغاز طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» از ابتدای اسفندماه را داد. این طرح با هدف حمایت از کسب‌ وکارهای فعال در زمینه ارائه خدمات و فروش آنلاین و استفاده از این ظرفیت برای پشتیبانی از کسب‌وکارها و اصناف در استان‌ها راه‌اندازی شد و اولین هفته این طرح در کرمان هم‌اکنون در حال برگزاری است. براساس آنچه در این طرح مشخص شده، هرهفته تنها کاربران استان میزبان از تخفیف و شرایط ویژه خرید بهره‌مند می‌شوند.
 
رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌‌وکارهای مجازی با بیان اینکه این طرح خلاف جشنواره‌های سال‌های گذشته که توسط وزارت صمت برگزار می‌شد، توسط اتحادیه راه‌اندازی شده است، گفت: «در طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» کسب‌وکارهایی که مجوز دارند و برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند و می‌توانند به کاربران هراستان سرویس ویژه و تخفیف ارائه دهند، معرفی می‌شوند. در شهرها هم سعی می‌کنیم با همکاری سازمان‌های مرتبط کارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی کنیم.»
 
او ادامه داد: «بیشتر به دنبال این موضوع هستیم تا خرید اینترنتی در شهرهای دیگر هم مورد توجه قرار گیرد و از طرف دیگر به کسب‌وکارهای آفلاین امکانی داده شده تا محصولات خود را در مارکت‌پلیس‌ها یا بازارگاه‌ها به صورت آنلاین عرضه کنند. به عنوان مثال در هر شهر اعلام می‌کنیم که اگر  کسب‌وکارهای فیزیکی در این طرح ثبت‌نام کنند، ما آنها را به مارکت‌پلیس‌ها معرفی می‌کنیم و این فروشگاه‌های اینترنتی هم سه ماه کارمزد از فروشنده نمی‌گیرند.»
 
 
اولین هفته طرح «هفته‌های خرید اینترنتی» در کرمان در حال برگزاری است
به گفته الفت‌نسب مردم می‌توانند با مراجعه به آدرس Ecfestival.ir در این طرح خرید اینترنتی انجام دهند و هفته‌های خرید اینترنتی در سال ۹۹ در ۴ استان برگزار می‌شود و در باقی شهرها هم در سال ۱۴۰۰ این طرح را اجرایی می‌کنند.
 
او همچنین بیان کرد: «در چهار هفته باقیمانده به پایان سال این طرح را کلید زدیم و در شهرهایی که تجارت الکترونیکی در آنها رونق دارد، این طرح را اجرایی نکردیم. بلکه شهرهایی را انتخاب کردیم که شرایط تجارت الکترونیکی آنها متوسط است یعنی می‌توانیم کمک کنیم تا خرید اینترنتی در آنها رونق پیدا کند.»
 
براساس گفته‌های عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌‌وکارهای مجازی هم اکنون این طرح در کرمان برگزار می‌شود و حدود ۱۰۰ کسب‌وکار در این طرح حضور دارند، البته تعداد بیشتری از کسب‌وکارها اعلام آمادگی کرده بودند که نقص‌هایی داشتند و پس از رفع آنها می‌توانند در این طرح حاضر شوند.
 
او با بیان اینکه قرار است در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ این طرح برنامه‌های ویژه در نظر گرفتند، گفت: «چون به دنبال این هستیم که فرهنگسازی خرید و فروش اینترنتی بین مردم جا بیفتد به همین خاطر در صدا وسیمای استانی هم روی این موضوع مانور می‌دهیم.»
 
الفت‌نسب درمورد اینکه تاکنون مردم چقدر از این طرح استقبال کردند بیان کرد که پایان هرهفته آماری از فروشگاه‌های طرح از میزان خرید اینترنتی دریافت می‌کنند و به احتمال زیاد در این مورد اطلاع‌رسانی هم خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.