رسانه‌های اجتماعی

اینفلوئنسرها با تصویب مجلس در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت می کنند

ICTna.ir - بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

majlis.JPG

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم روز گذشته خود با الحاقی بندی به تبصره 6 ماده واحده این لایحه که براساس آن اینفلوئنسرها مکلف به پرداخت مالیات شدند، موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند.

سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

این پیشنهاد که با همکاری مرکز پژوهش‌ها تنظیم شده و انتظار می‌رود نمایندگان آن را مورد توجه قرار دهند.

منظور از رسانه‌های کاربرمحور کانال‌های اینستاگرام، تلگرام و امثالهم است و اگر بیشتر از 500 هزار کاربر داشته باشند مشمول مالیات می‌شوند و تمامی کسب و کارهای کوچکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، این حکم شامل آنها نمی‌شود.


​​