امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 24, 2021
14:27 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121459

طراحی دیوار های امنیتی برای مقابله با بدافزارها

 
محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با تهدیدات سایبری و بدافزارها دیوارهای امنیتی را طراحی کرده اند که سازمان‌ها را در برابر این تهدیدات امن نگه می‌دارد.
 
 محمد چینی‌پرداز، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، از تولید فایروال‌های بومی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان‌ها، حمله‌های سایبری و بدافزارهایی است که می‌توانند کار سازمان یا شرکت را مختل کنند و استفاده از دیواره‌های امنیتی راهکاری برای مقابله با چنین تهدیدهایی به شمار می‌رود. بر همین اساس و با توجه به نیازهای بومی در داخل کشورمان، این تجهیزات را با جدیدترین فناوری‌های کنترل کردیم.
 
وی با بیان این‌که سامانه‌های امنیتی برای بالا بردن امنیت شبکه‌های کامپیوتری و سرورها برای نخستین بار در کشور تولید می شوند، ادامه داد: تجهیزات تولید شده از این قابلیت برخوردارند که بر اساس قواعد و امضاهای دیجیتال حمله‌های جدید، به روز شوند و آمادگی مقابله با تهدیدهای جدید را داشته باشند.
 
چینی پرداز، با اشاره به کارآمدی تجهیزات و نرم‌افزارهای امنیتی ایران‌ساخت تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان، گفت: کارآمدی این تجهیزات بر اساس استانداردهای بین‌المللی اثبات شده است، به طوری که از ۷۰هزار تهدید امنیتی در محیط آزمایشگاهی، به جز یک مورد، سد راه حمله‌های سایبری شد.
 
این فعال فناور، از ارائه خدمات تست نفوذ تحت شبکه گفت و افزود: سازمان ها و شرکت ها برای اطمینان از امنیت سامانه‌های تحت وب خود می بایست علاوه بر ارزیابی‌های امنیتی معمول، کار ارزیابی تخصصی سامانه‌های تحت وب را انجام دهند. بر همین اساس، طی فرآیندی، یکی از سرورهای سازمان برای ارزیابی مورد حمله قرار می‌گیرد تا پس از شناسایی نقاط آسیب پذیر، راه کارهای رفع آسیب ها و مسدود کردن نقاط آسیب پذیر اجرایی شود.
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان دسترسی از راه دور کاربران سازمانی را خدمات این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: این خدمت، به مدیران اجازه می دهد که بتوانند بر اساس نیاز، به پیمانکاران و کارکنان متناسب با نیاز سازمان و ملاحظه های امنیتی دسترسی را ارائه کنند.
 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با بیان این‌که ۱۵ متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستقیم و تمام وقت در این شرکت دانش‌بنیان فعال هستند، گفت: نمونه‌های تولیدی با یک سوم قیمت مشابه خارجی عرضه می‌شود و ضمن آن‌که معایب سامانه های غیر بومی همچون عدم به روزرسانی به دلیل تحریم‌ها را رفع کرده، به پایگاه داده جامعی از امضای دیجیتال حملات به سامانه های بومی و خارجی مجهز شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.