امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 24, 2021
14:41 چهارشنبه، 6ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121464

کرونا حملات سایبری به بیمارستان‌ها را دو برابر کرد

 
بررسی‌های شرکت آی بی ام نشان می‌دهد حملات سایبری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از زمان شیوع ویروس کرونا به بعد دوبرابر شده است.
 
 به نقل از زد دی نت، بر اساس گزارش سالانه آی بی ام در مورد تهدیدات اطلاعاتی سالانه فضای مجازی، در یک سال اخیر شاهد دو برابر شدن تهدیدات بدافزاری در اینترنت بوده‌ایم.
 
یافته‌های محققان آی بی ام نشان می‌دهد حملات سایبری به طور ویژه سازمان‌هایی را هدف گرفته‌اند که در مورد شناسایی و درمان ویروس کرونا تحقیق می‌کنند و به دنبال ابداع روش‌های درمانی و واکسن برای مقابله با آن هستند.
 
بیمارستان‌ها، شرکت‌های دارویی، مجموعه‌های خدمات پزشکی و شرکت‌های حوزه انرژی از جمله نهادهایی هستند که حملات سایبری به آنها به همین علت دو برابر شده است.
 
آی بی ام بر این باور است علت افزایش حملات به این سازمان‌ها آن است که آنها نمی‌توانند هیچ اختلالی در فعالیت‌های خود را به علت ضروری بودن مقابله سریع با ویروس کرونا تحمل کنند و لذا در صورت هک شدن، سرقت اطلاعات یا حملات باج افزاری به سرعت انعطاف نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند با باج دادن به هکرها به روند عادی فعالیت‌های خود بازگردند.
 
آی بی ام بر این باور است که حملات سایبری به مؤسسات پزشکی و درمانی و همین طور بخش انرژی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و لذا باید هشیاری این سازمان‌ها برای مقابله با حملات مذکور افزایش یابد.
 
بعد از مجموعه‌های پزشکی و درمانی و بخش انرژی، خرده فروشی‌های آنلاین، شرکت‌های خدماتی حرفه‌ای، سازمان‌های دولتی، رسانه‌ها، بخش حمل و نقل و بخش آموزش در رتبه‌های بعدی جذابیت برای هکرها قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.