سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 26, 2021
12:21 جمعه، 8ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121504

انتشار تصاویری از آی‌مک ۲۰۲۱ در رنگ‌بندی جدید

 
جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات محصولات هوشمند اخیرا تصاویر جدیدی را در فضای وب منتشر و ادعا کرده که آی‌مک ۲۰۲۱ اپل با این طراحی و رنگ‌بندی عرضه خواهند شد.
 
طبق ویدیویی که توسط پراسر در یوتیوب منتشر شده، آی‌مک جدید در پنج رنگ وارد بازار می‌شود. این یعنی برخلاف روال همیشگی اپل، دیگر تنها دو گزینه نقره‌ای و خاکستری فضایی پیش روی کاربران نخواهد بود و می‌توانند آی‌مک جدید خود را از میان یکی از رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، سبز نعنایی، آبی آسمانی و صورتی انتخاب کنند.
 
اگرچه این تصمیم و عرضه آی‌مک ۲۰۲۱ در رنگ‌های جدید مورد استقبال خریداران قرار خواهد گرفت، اما آیا این تغییرات اساسی را در سخت‌افزار و مشخصات فنی این محصول نیز شاهد خواهیم بود و آیا مک جدید به پردازنده جدید M۱ مجهز خواهد بود؟
 
هنوز اطلاعات قابل استنادی در این رابطه در دست نیست، اما گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند که مهندسان اپل، طراحی و تولید نسخه جدید تراشه M۱ را آغاز کرده‌اند و قرار است مدل‌های جدید مجهز به این پردازنده وارد بازار شوند. اما فعلا مشخص حرفی در خصوص به‌کارگیری این تراشه در آی‌مک ۲۰۲۱ زده نشده است.
 
جان پراسر همچنین تصویر دیگری را از مدل جدید مک پرو با ابعادی کوچک‌تر منتشر کرده که شاید با نام مک پرو مینی عرضه شود. این محصول از لحاظ ظاهری شبیه به دستگاه‌های مک جی۴ این شرکت به نظر می‌رسد. اما فعلا اطلاعات بسیار ک‌می‌در خصوص این محصول منتشر شده است.

با این حال، مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ چندی پیش اعلام کرد که اپل در حال ساخت و آماده‌سازی مقدمات رونمایی از محصولات جدیدی است که در ابعاد و اندازه‌های مختلف عرضه خواهند شد. طبق گفته این تحلیلگر، این محصولات جدید به نمایشگرهایی با حاشیه بسیار کم، ضخامت بدنه باریک و بدنه پشتی صاف (فلت) مجهز خواهند بود.
 
وی در خصوص مک پرو کوچک یا همان مینی اپل اعلام کرد که در این محصول از پردازنده‌های اختصاصی اپل استفاده خواهد شد و اندازه آن نیز نصف مک پرو فعلی خواهد بود. همچنین در ساخت بدنه پشتی از آلومینیوم استفاده خواهد شد و طراحی نوستالژی پاور مک جی۴ کیوب را برای کاربران تداعی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.