تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 27, 2021
11:28 شنبه، 9ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121526

نخریدن نتفلیکس؛ بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک اپل

 دنی آیوز از محققان مرکز تحقیقاتی Wedbush Securities، معتقد است که «بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک» اپل نخریدن نتفلیکس در سال‌های گذشته بود.
 
 
این تحلیلگر بر این باور است که اپل در حال‌حاضر، سهم زیادی از صنعت استریم ویدئو را در اختیار ندارد و در این حوزه، پشت‌سر شرکت‌هایی همچون نتفلیکس، آمازون و دیزنی قرار دارد. آیوز می‌گوید که این اشتباه استراتژیک تنها منحصر به دوره مدیریت تیم کوک نیست و استیو جابز فقید نیز در این اشتباه سهیم است. دنی آیوز در این مصاحبه که با وب‌سایت یاهو فاینانس صورت گرفت، اعلام کرد که اگر اپل می‌توانست در آن سال‌ها، نتفلیکس را خریداری و تصاحب کند، اکنون در جایگاه بسیار بهتری در صنعت استریم‌ویدئو قرار داشت. هم‌اکنون نتفلیکس، دارای ۲۰۳ میلیون کاربر در جهان است؛ تعداد کاربران دیزنی‌پلاس نیز برابر با ۹/ ۹۴ میلیون نفر عنوان شده است؛ اپل اما هرگز اطلاعاتی را درخصوص مشترکان سرویس اپل تی‌وی‌پلاس خود ارائه نمی‌دهد. این شرکت همچنین با کمبود محتوا برای عرضه به کاربران خود مواجه است که هنوز نتوانسته در این زمینه، گام‌های موثری بردارد.
 
آیوز معتقد است که اپل حداقل باید یک استودیو داشته باشد. وی می‌گوید که سرویس اپل تی‌وی‌پلاس شبیه به خانه‌ای است که وسایل بسیار کمی ‌داخل آن وجود دارد. چندی پیش، راندولف، از بنیان‌گذاران نتفلیکس نیز اعلام کرد که اپل تی‌وی‌پلاس عذری برای عقب‌ماندن از رقبای خود ندارد. او معتقد است که اپل باید از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، کاربران را به استفاده از اپل تی‌وی‌پلاس ترغیب کند. راندولف در پایان گفت که در حال‌حاضر، ۶۲‌درصد مشترکان اپل تی‌وی‌پلاس به‌صورت رایگان از این سرویس استفاده می‌کنند و ۲۹‌درصد نیز هیچ تصمیمی ‌برای سوئیچ به حالت پولی بعد از اتمام دوره رایگان خود ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.