تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 27, 2021
17:09 شنبه، 9ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121543

پویش «ایران ۱۵۰۰» به راه افتاد

 
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی پویش «ایران ۱۵۰۰» با همکاری استارت‌آپ «آی‌ قصه» و سازمان فناوری اطلاعات خبر داد.
 
امیر ناظمی امروز در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی کمپین «ایران ۱۵۰۰» بیان کرد: می‌خواهیم به قدرت تخیلمان اجازه دهیم که درباره ایران در سال ۱۵۰۰ فکر کند. شاید باید به آینده بلندمدت‌تر نگاه کنیم تا بتوانیم در ۱۴۰۰ رفتار درست‌تری داشته باشیم. احترام گذاشتن به قدرت تخیل و رویاپروری احتیاج دارد که در یک رقابت و هم‌فکری جمعی به موضوع آینده بلندمدت بپردازیم.
 
وی مطالعات مخلتف درباره ایران نشان می‌دهد که تمایل ما به آینده کوتاه‌مدت است و بلندنگری عنصر مفقودشده‌ای در برنامه‌ریزی و زندگی ماست. شاید بها دادن به این موضوعاتی از این دست و برگزاری این مراسم‌ها به ما کمک کند که آینده بلندمدت را به تصویر بکشیم و بتوانیم بر اساس آن نگاهی که نسبت به آینده بلندمدت داریم، راه امروز را بسازیم. این ایده از طرف دوستان هنرمندی که در اکوسیستم استارت‌آپی حضور دارند، جرقه زده شد.
 
در این راه، به همان اندازه که باید به قدرت تخلیمان اجازه بدهیم درباره آینده فکر کند، درباره مدیا و راهی که می‌خواهیم درباره آینده بلندمدت حرف بزنیم هم آزادی عمل داریم. این فکر می‌تواند در قالب یک پادکست، نقاشی، طرح گرافیکی یا داستان باشد. همه اینها شاید بتواند به این کمک کند که ما آزادانه‌تر قدرت تخیل خود را به پرواز درآوریم.
 
خیال‌پردازی برای ایران و جهان در سال ۱۵۰۰
 
در این نشست همچنین پوریا عالمی از موسسان «آی‌ قصه»، با اشاره به فعالیت این استارت‌آپ اظهار کرد: ما در «آی قصه» به صورت تخصصی برای بچه‌ها داستان تعریف می‌کنیم. با توجه به اینکه عید نوروز دارد از راه می‌رسد و موج جدید کرونا هم در راه است و بچه‌ها باید خانه بنشینند، دنبال راهی بودیم تا موضوعی پیدا شود و بچه‌ها و خانواده‌ها را درگیر کنیم که شاید خروجی‌های خوبی هم داشته باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه نهادهای خصوصی و غیرخصوصی روی ایران ۱۴۰۰ متمرکز شدند و ایده‌پردازی می‌کنند، به این فکر کنیم که ۱۰۰ سال بعد چه اتفاقی می‌افتد، با توجه به اینکه الان همه چیز دارد هوشمند و دیجیتالی می‌شود، ‌آیا می‌توان به خیالات جدیدی دست پیدا کرد. ببینیم که خانواده‌ها و بچه‌ها چه چیزی تولید و آن را برای ما ارسال می‌کنند. اصل مسابقه همین است. خیال‌پردازی و تصور کردن ایران و جهان در سال ۱۵۰۰.
 
این نویسنده با بیان اینکه این مسابقه سه بخش دارد، توضیح داد: بخش اول با هدف قرار دادن آدم‌های حرفه‌ای‌تر که می‌توانند در حوزه‌های خودشان پادکست یا ویدیو، تولید کنند، کارتون یا کاریکاتور بکشند و متن به صورت کلی که می‌توانند آن را تبدیل به داستان یا گزارش کنند،‌ شاید حتی نتوانند ایده را تبدیل به قالب ادبی کرده و فقط آن را در یک قطعه ارسال کنند. محدودیتی در این زمینه نداریم، چون این مسابقه ایده‌محور است.
 
عالمی ادامه داد: بخش بعدی ویژه کودکان است که می‌توانند در حوزه نقاشی و فایل صوتی یا پادکست شرکت کنند. بخش سوم هم بخش ویژه است که هر اثر خلاقی خارج از پادکست، کاریکاتور و متن توصیف شود را به‌صورت جداگانه داوری کنیم. اهمیت بخش ویژه ابتدا روی ایده است و بعد اجرا، ممکن است این ایده به صورت معماری یا حجم و در هر قالبی که فکر می‌کند، اجرا شود و محدودیتی ندارد، درواقع رقابت روی ایده‌ها و اجرای آنهاست.
 
وی درباره سه روش شرکت در مسابقه نیز توضیح داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند این آثار را در سایت ir1500.ir بارگذاری کنند. راه دوم اینکه با هشتگ ایران ۱۵۰۰ به فارسی و انگلیسی در فضای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی شرکت کنند. روش سوم که با شرکت پست هم هماهنگ شده این است که شرکت‌کنندگان نقاشی‌ها و آثارشان را در پاکات پستی بگذارند و روی آن بنویسند برسد به ایران ۱۵۰۰ و این پاکات به دست دبیرخانه جشنواره می‌رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.