تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

March 1, 2021
11:35 دوشنبه، 11ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121602

جزئیات جدیدی از “اپل‌گلس” عینک جادویی “اپل”

 
 
عینک واقعیت افزوده اپل که فعلاً با نام "اپل‌گلس" شناخته می‌شود، احتمالاً از قابلیت تمیز شدن خودکار و سیستم تشخیص صدای "رادار مانند" برخوردار خواهد بود.
 
 اپل به تازگی پتنت جدیدی با موضوع "بازخورد مبتنی بر صدا برای یک وسیله الکترونیکی نصب شونده روی سر" به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت سرگرم توسعه قابلیتی برای عینک "AR" خود است که به آن توانایی تشخیص صداهای دور و مکان آنها را می‌دهد.
 
اپل در این اختراع به جزئیات عملکرد این قابلیت اشاره‌ای نکرده، اما "اپل‌گلس" احتمالاً منشاء صداهایی که فراتر از میدان شنوایی کاربر هستند را با نوتیفیکیشن به او اطلاع خواهد داد، به عبارت دیگر، به کمک این عینک می‌توان منشاء صداهایی را تشخیص داد که در حالت عادی امکان شنیدن آنها وجود ندارد.
 
اپل پیشتر پتنت دیگری ثبت کرده بود که نشان می‌داد این عینک احتمالاً از سیستم صوتی سه بعدی برخوردار خواهد بود، حال پتنت جدید نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد قابلیت‌های سیستم صوتی عینک AR خود را بیش از پیش افزایش دهد.
 
پتنت دیگری که سه روز قبل (25 فوریه) توسط کمپانی "کوپرتینونشین" به ثبت رسیده نشان می‌دهد "اپل‌گلس" ممکن است از قابلیت پاکسازی خودکار شیشه‌ها یا به قول اپل "آپتیکالز" (Opticals) برخوردار باشد؛ این سندِ حق اختراع که با عنوان "کنترل ذره برای وسیله الکترونیکی نصب شونده روی سر" ثبت شده، وسیله‌ای را توصیف می‌کند که به طور خودکار غبار و دیگر اشیای خارجی را از روی شیشه‌های عینک یا آنطور که اپل می‌گوید "ماژول‌های اپتیکی" پاک می‌کند.
 
جزئیات چگونگی پاکسازی شیشه‌های "اپل‌گلس" معلوم نیست، اما آنطور که در این پتنت آمده این محصول می‌تواند با استفاده از لرزش‌ها گرد و غبار را از روی شیشه‌های عینک حذف کند و همچنین احتمالاً "اپل‌گلس" اوایل سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.