تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2021
14:50 دوشنبه، 11ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121615

توسعه سلامت دیجیتال در گرو گسترش زیرساخت‌های IT

 
 
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های نوآورانه ارائه شده در رویداد دوشنبه های استارت‌آپی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه سلامت الکترونیکی گفت: بودجه‌هایی برای توسعه دولت الکترونیک و زیر ساخت‌های آن در نظر گرفته شده است و در این راستا باید نهادهای مرتبط اقدام کنند.
 
محسن فتحی امروز در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه سلامت دیجیتال که به صورت آنلاین در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: دنیای امروز دنیای پیشرفت فناوری‌های IT است و با توجه به شرایط شیوع کرونا در دنیا استفاده از این فناوری بیش از پیش احساس می‌شود و شاهد هستیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات تا چه میزان در زندگی مردم نقش دارد.
 
وی با اشاره به ضرورت توسعه فناوری‌های مرتبط با سلامت دیجیتال، اظهار کرد: این حوزه علاوه بر اشتغال زایی، ارزش افزوده بالایی را نیز به همراه دارد؛ از این رو توسعه زیرساخت‌های سلامت دیجیتال می‌تواند برای جوانان توانمند این حوزه مفید باشد.
 
فتحی به نرم افزارهای ارائه شده در حوزه سلامت دیجیتال اشاره کرد و یادآور شد: عرضه این نرم افزارها می‌تواند دسترسی مردم به خدمات درمانی را راحت‌تر و امکان پذیرتر کند.
 
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه در حوزه سلامت دیجیتال در صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: در رویداد امروز طرح‌های قابل توجهی در این حوزه ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به نرم افزارهای کاربردی برای پزشکان و سالمندان اشاره کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این امر واقف هستند که سرمایه گذاری‌های آتی در حوزه بهداشت در زمینه سلامت دیجیتال است، اظهار کرد: از این رو نیاز است تا زیر ساخت‌هایی برای جمع آوری داده‌های حوزه سلامت در وزارت بهداشت ایجاد شود تا بر اساس داده جامعه آماری کشور، نرم افزارهای کاربردی به جامعه ارائه شود.
 
فتحی، تاکید کرد: این امر زمانی محقق خواهد شد که دیتا و آمارهای لازم را در این زمینه در اختیار داشته باشیم و بر اساس آن حرکت و هدفگذاری کنیم.
 
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس بر توسعه زیر ساخت‌های IT تاکید دارد، گفت: برای این منظور و همچنین توسعه دولت الکترونیک بودجه‌های لازم در نظر گرفته شده است و نهادهایی مانند سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و بیمه‌ها لازم است در این جهت حرکت کنند و امیدواریم تا پایان دولت زیر ساخت‌های لازم برای جمع آوری داده‌های سلامت کشور ایجاد شود.  
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.