تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2021
16:52 دوشنبه، 11ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121622

برگزاری رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و بنیاد سعدی «رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی» را برگزار می‌کند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، این رویداد که روز سه‌شنبه (دوازدهم اسفندماه) برگزار می‌شود با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، علی وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، امیر ناظمی، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری همراه خواهد بود.
 
در این رویداد از تفاهم‌نامه‌های حاصل از مذاکرات B2B و انجام مذاکرات تجاری و نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها رونمایی می‌شود.
 
همچنین دو پنل تخصصی برگزار می‌شود که موضوع پنل اول «نقش فناوری در گسترش و تقویت زبان و ادب فارسی» و موضوع پنل دوم «چالش‌های شرکت‌های فناور فعال در حوزه زبان و ادب فارسی» است.
 
بر اساس این خبر، از آن‌جایی که بنیاد سعدی در سال‌های اخیر در جهت ترویج و گسترش زبان فارسی در جهان فعالیت‌های عمده‌ای را برای همگام شدن با فناوری‌های روز و استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، دسترسی و تسهیل آموزش زبان فارسی انجام داده، نحوه تعامل بنیاد سعدی، مؤسسه دهخدا و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز در این رویداد به‌طور مشروح بیان می‌شود.
 
 یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش بازده آموزشی، استفاده از محتوای چندرسانه‌ای (Multimedia) مانند فیلم، عکس، صوت و متن در رابطه با موضوع آموزشی موردنظر است. در همین راستا، در این برنامه از نرم‌افزار چندرسانه‌ای و تعاملی «گام اول» که با حمایت بنیاد سعدی تولید شده است، رونمایی خواهد شد. تکنولوژی آموزشی، گرافیک محتوای چندرسانه‌ای و تعاملی کتاب «گام اول» را اولین بار متخصصان آزفا (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان) برای آموزش زبان فارسی در سطح نوآموز طراحی کرده‌اند.
 
همچنین نحوه حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری بررسی خواهد شد و علاوه بر این نیز حمایت‌ها و تسهیلات سازمان فناوری اطلاعات ایران (خدمات نوآفرین) معرفی می‌شود.
 
سخنرانان پنل اول با موضوع «نقش فناوری در گسترش و تقویت زبان و ادب فارسی» عبارتند از: مشکات اسدی (مدیر پنل)، مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسرین پرویزی، معاون گروه‌های واژه‌گزینی و فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هادی ویسی، معاون علمی مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و احسان طوفانی‌نژاد، مدیر آموزش مجازی بنیاد سعدی.
 
همچنین سخنرانان پنل دوم با موضوع «چالش‌های شرکت‌های فناور فعال در حوزه زبان و ادب فارسی» عبارتند از: مصطفی بغدادی (مدیر پنل)، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، شهره ناصری، معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهدی صالحی دره‌بیدی، ‌بنیان‌گذار مؤسسه ویراستاران و مدیرعامل شتاب‌دهنده فرا؛ اولین شتاب‌دهنده زبان و ادبیات فارسی و صنعت محتوا، و برزو نادرلویی، مدیر شرکت رسانه ساز دانش.
 
رویداد «تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی» دوازدهم اسفندماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت مستقیم و زنده از آپارات به آدرس‌های aparat.com/Sandoghnoavari/live‌ و aparat.com/itoofiran/live پخش خواهد شد.
 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.