تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 2, 2021
11:43 سه شنبه، 12ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121642

شرکت ملی پست مرکز نوآوری راه‌‌اندازی می‌کند

 
 
شرکت ملی پست اوایل سال آینده مرکز نوآوری خود را با هدف توسعه استارت‌‌آپ‌های حوزه پستی راه‌اندازی می‌کند.
 
محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت پست با اعلام این خبر در مورد اینکه هم‌اکنون در چه مرحله‌ای از راه‌اندازی این مرکز هستند، پیوست گفت: «ما همواره اعتقاد داریم که یک استارت‌‌آ‌پ در اکوسیستم رشد می‌کند نه در یک فضای آزمایشگاهی. به همین خاطر قصد داریم مرکز نوآوری با معاونت علمی و پژوهشی راه‌اندازی کنیم. در این مرکز تیم‌هایی که ایده‌هایی برای توسعه خدمات پستی مستقر می‌شوند. در همین حوزه هم طرح موضوع می‌کنیم و این موضوعات را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهیم تا فعالیت‌های خود را انجام دهند.»
 
او ادامه داد: «برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در حال تکمیل فرم‌ها و انجام مذاکرات با معاونت علمی و پژوهشی هستیم. به دنبال مکان برای راه‌اندازی شعبه اول مرکز هستیم. امکان دارد شعبه‌های دیگر هم در شهرهای دیگر راه‌اندازی کنیم. اگر مکان راه‌اندازی این مرکز را مشخص کنیم به احتمال زیاد اوایل سال آینده این مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم.»
 
 
محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت پست
شرکت پست همچنین برای تعامل بیشتر با استارت‌آپ‌ها «چهارشنبه‌های استارت‌آپی» را در شرکت پست برگزار می‌کند که قادری درمورد این جلسات گفت: «براساس اعتقادی که داریم و باید استارت‌‌آپ‌ها در اکوسیستم شکل بگیرند، تصمیم گرفتیم این اکوسیستم را بسازیم. به همین خاطر روزهای چهارشنبه را مشخص کردیم تا با حضور دو نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران کل به صورت ویدیو کنفرانسی با استارت‌آپ‌هایی که با ما کار می‌کنند و هم با استارت‌آپ‌هایی که قصد دارند با شرکت پست همکاری کنند، جلسه برگزار کنیم. به این صورت از نزدیک با مسائل و مشکلات این کسب‌وکارها و با خود استارت‌آپ‌ها آشنا شویم. این جلسات بهانه‌ای برای شکل‌گیری اکوسیستم استارت‌آپی حول محور پست است.»
 
به گفته عضو هیات مدیره در این جلسات هم شرکت پست نیازهای استارت‌آپ‌ها را می‌شنوند و هم با این نیازها آشنا می‌شوند و اگر استارت‌آپ‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود احتیاجاتی داشتند، آنها در حد توان خود برای رفع نیاز استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند.
 
او در ادامه درمورد نتیجه این جلسات هم بیان کرد: «سال گذشته یکسری فراخوان منتشر کردیم و در راستای این فراخوان کسب‌وکارهایی را هم جذب کردیم. خواستیم با آنها قرارداد ببندیم، قوانین دست و پاگیر بود. در این مورد راه‌حل‌هایی پیدا کردیم تا این همکاری شکل بگیرد. طرح شتابدهی از سال پیش راه‌اندازی کردیم و از سال گذشته در استان‌های کشور یک نماینده داریم و با حدود ۶۰ پارک علم و فناوری و مرکز رشد سراسر کشور قرارداد منعقد کردیم. شتابدهنده‌ها استارت‌آپ‌های خود را معرفی می‌کنند و اگر نیاز به محل کار داشته باشند، مکانی را دراختیار آنها قرار می‌دهیم. اگر بخواهند از سرویس پستی برای فعالیت خود استفاده کنند، به صورت ویژه سرویسی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.