اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 5, 2021
13:06 جمعه، 15ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121724

انگلیس از اپل تحقیق می کند

 
 
پس از هلند، انگلیس نیز تحقیقاتی درباره سلطه اپل بر اپ استور و دریافت کمیسیون از توسعه دهندگان اپلیکیشن آغاز می کند.
 
به نقل از رویترز، قانونگذار رقابت انگلیس روز گذشته اعلام کرد به دلیل شکایت‌هایی مربوط به نقض قوانین آنتی تراست (انحصاری) و ناعادلانه بودن شرایط و قوانین اپل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، درباره این شرکت تحقیقاتی انجام می‌دهد.
 
به گفته سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA)، در این تحقیق سلطه اپل بر توزیع اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های ساخت این شرکت در انگلیس بررسی می‌شود.
 
از مدت‌ها قبل توسعه دهندگان اپلیکیشن نسبت به سیاست‌های پرداخت اپ استور این شرکت اعتراض داشته‌اند. طبق قوانین آنها باید از سیستم پرداخت اپل استفاده کنند که کمیسیونی ۱۵ تا ۳۰ درصدی از آنها دریافت می‌کند.
 
سازنده آیفون و آی پد در بیانیه‌ای اعلام کرد در انجام تحقیقات با قانونگذاران همکاری می‌کند. در بیانیه آن آمده است: اپ استور عامل موفقیت توسعه دهندگان اپلیکیشن بوده است که یکی از دلایل آن استانداردهای قدرتمند ما است که به طور عادلانه اعمال می‌شود تا به این ترتیب مشتریان از بدافزارها در امان بمانند.
 
سال گذشته اختلافات میان اپل و شرکت «اپیک گیمز» (سازنده بازی رایانه‌ای) بالا گرفت زیرا این شرکت سعی داشت با ارائه سیستم پرداخت در اپلیکیشن مخصوص خود از کمیسیون ۳۰ درصدی اپل اجتناب کند. در نتیجه اپل محصول این شرکت را در اپ استور خود ممنوع کرد.
 
این درحالی است که مقامات رقابت در هلند نیز تحقیقات مشابهی را درباره اپل آغاز کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.