تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 6, 2021
14:31 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121763

فعالیت 6 هزار شرکت دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال

 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: از حدود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۱۴۰۰ شرکت خلاق در کشور، حدود ۴۵ درصد در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند.
 
مهدی محمدی درباره اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، گفت: فناوری‌های دیجیتال همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. بنابراین همه دستگاه اجرایی باید در زمینه گسترش و بهبود این حوزه کمک کنند تا بتوانیم نقطه ضعف‌ها را برطرف کنیم.
 
محمدی همچنین بیان کرد: تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم تا از استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری تخصصی حمایت کنیم. حمایت‌های مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی در قالب توسعه فناوری‌ از جمله این حمایت‌ها است.
 
وی افزود: تلاش کردیم آنچه که مورد نیاز توسعه کشور است را بومی‌سازی کنیم. مجموع این حمایت سبب شده است که ظرفیت نسبتا خوبی در حوزه دانش‌بنیان به ویژه در اقتصاد دیجیتال، میکروالکترونیک، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم‌افزار و کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده است.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: از حدود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان و ۱۴۰۰ شرکت خلاق در کشور، حدود ۴۵ درصد در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند.
 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، محمدی همچنین گفت: ما باید ظرفیت‌های موجود در بخش‌های خصوصی را به رسمیت بشناسیم و برای آن مانع ایجاد نکنیم. ما هنوز در حوزه حمل و نقل و سلامت مشکل دیجیتالی داریم. درحال حاضر با توجه به ظرفیتی که در حال شکل‌گیری است، امید داریم این فرآیند با سرعت بیشتری پیش رود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.