اپلیکیشن

تلفن همراه

March 6, 2021
16:53 شنبه، 16ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121782

۲۱ هزار فروشنده در دیوار فروشگاه‌ها فعال شدند

 
از اواخر بهار امسال امکان جدیدی به نام دیوار فروشگاه‌ها به خدماتی که دیوار ارائه می‌دهد اضافه شد. اتفاقی که با توجه به رشد روزافزون خرید آنلاین و شرایط خاص شیوع کرونا به سود کسب و کارها و مشتریان تمام شده است. در این سرویس صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌های ریز و درشت سطح شهر می‌توانند کالاهای نو را روی دیوار به مشتریان عرضه کنند. یعنی تا پیش از این اگر دیوار بستر لازم برای ارائه آگهی‌های نیازمندی‌های آنلاین از واسطه شهروندان را فراهم می‌کرد و بیشتر کالاهای دست دوم و کارکرده در آن عرضه می‌شد، حالا این فرصت ایجاد شده فروشگاه‌های خرده‌فروشی و تولیدکننده‌ها محصولات نو را هم در این جامعه آماری ۳۵ میلیونی کاربران دیوار در دسته‌های لوازم منزل، لوازم الکترونیکی و پوشاک، شخصی و سرگرمی و فراغت عرضه کنند. حالا با گذشت تقریبا یک سال از شروع فعالیت این سرویس، دیوار از فعال شدن ۲۱ هزار فروشنده روی دیوار فروشگاه‌ها خبر می‌دهد.
 
به گزارش روابط‌عمومی دیوار، تعداد کل فروشندگان تایید شده دیوار فروشگاه‌ها، تا اول اسفند ماه، ۲۱ هزار و ۴۵۶ نفر است. برای هرکدام از این نفرات یک آدرس یا به نوعی شعبه اختصاصی در نظر گرفته شده تا محصولات خود را عرضه کنند؛ البته تا یک ماه پیش، تعداد این شعبه‌ها ۱۸ هزار و ۵۳۶ مورد بود که در این بازه زمانی کمتر از یک ماه، ۱۶ درصد رشد داشته و این موضوع نشان می‌دهد در این روزها و هفته‌های منتهی به پایان سال کسب و کار دیوار فروشگاه‌ها هم در حال رونق گرفتن است. از این آمار ۲۱ هزار و ۴۵۶ نفر فروشندگان تایید شده دیوار، تقریبا حدود ۳ هزار نفر قبلا اعلام کردند که کاربر دیوار بودند و محصولی در این پلتفرم عرضه کردن و مابقی جمعیت حدود ۱۸/۵ هزار نفری به نوعی کاربران جدید هستند.
 
دیوار یا اینستاگرام
حالا سوال اینجا است که اگر فروشنده یا فروشگاه‌هایی قصد داشته باشند به سرویس دیوار فروشگاه‌ها بپیوندند، در مقایسه با فضایی مثل اینستاگرام آیا آگهی آن‌ها بیشتر دیده می‌شود؟ تعداد آگهی‌های منتشر شده در کل سرویس دیوار فروشگاه‌ها به ۱۹۰ هزار آگهی رسیده است. این عدد البته تا ماه پیش از ۱۵۶ هزار و ۶۲۸ آگهی فراتر نرفته بود. بنابراین می‌توان گفت به طور میانگین به ازای هر فروشگاه ۹ آگهی منتشر شده است. حالا متوسط تعداد بازدید آگهی‌های فروشگاهی در هفته چقدر بوده؟ این عدد تا روز دوم اسفند ماه ۱۵ میلیون کلیک گزارش شده است. در یک ماه اخیر نیز تعداد متوسط بازدید آگهی‌های فروشگاهی ۱۵ درصد یا به عبارتی ۲ میلیون افزایش داشته است.  این نشان می‌دهد تعداد بازدیدکننده‌ها و به عبارتی مشتریان بالقوه در فضای دیوار فروشگاه‌ها بیشتر از فضایی مثل اینستاگرام است. ضمن اینکه اینستاگرام یک فضای اختصاصی برای فروش کالا نیست و در ایران خدمات و پشتیبانی ندارد و تازه برای دیده شدن یک آگهی و جذاب فالوئر باید میلیون‌ها تومان در آن هزینه کرد.
 
به نظر می‌رسد دیوار در یک ماه اخیر با انواع روش‌ها و ترفندهای فنی موفق شده تعداد بازدیدکننده آگهی‌های فروشگاه‌ها را افزایش دهد و عملا به رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در این بخش کمک کند. این نکته البته در ادامه به سود خود دیوار هم بوده و بیشینه درآمد دیوار در این یک ماه اخیر حتی تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است. ضمن این‌که نقش دیوار فروشگاه‌ها در کل درآمد و گردش مالی دیوار هم روز به روز در حال بزرگ شدن است و در یک ماه اخیر یک رشد ۶۶ درصدی را نسبت به رقم قبلی تجربه کرده؛ هرچند که هنوز برای رسیدن به نقطه ایده‌آل راه طولانی‌ای در پیش دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.