اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 7, 2021
11:28 یکشنبه، 17ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121804

نشست دوم وبینار “زنان پیشرو در علوم مهندسی”

 
 
امور بانوان پژوهشگاه ICT با همکاری کمیته زنان در مهندسی (WIE) بخش ایرانIEEE ، اقدام به برگزاری نشست دوم وبینار "زنان پیشرو در علوم مهندسی"، نمود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عاطفه ترکمن، مشاور امور بانوان پژوهشگاه ICTگفت: در این وبینار که با حضور پروفسور شهره کسایی،‌ استاد مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و پروفسور فریبا بهرامی، استاد مهندسی پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در زمینه فناوری‌های نوظهور در زمینه مهندسی پزشکی و بینایی سه‌بعدی کامپیوتری،‌ سخنرانی نمودند.
 
وی گفت: پروفسور کسایی، در خصوص پیشرفت‌های اخیر در بینایی سه‌بعدی کامپیوتری و فعالیت‌های کمیته زنان در مهندسی و همچنین پروفسور بهرامی به بررسی اجمالی حوزه‌های جدید تحقیقاتی در مهندسی، با تاکید بر هم‌‌افزایی دانش مهندسی و علوم زیست-پزشکی، سخنرانی نمودند. همچنین در خصوص نحوه همکاری‌ رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر در زمینه‌‌های تحقیقاتی خود‌‌ و آینده شغلی گرایش‌های مهندسی پزشکی، علی‌الخصوص شاخه بیوالکتریک، موارد مفیدی بیان شد.  
 
ترکمن افزود: کامبیز بدیع، مشاور عالی رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این نشست حضور داشته و در خصوص نقش سیگنال‌ و چگونگی کاربرد آن در هر دو حوزه،  سخنرانی نمودند.  همچنین دکتر نصرت‌ا… گرانپایه، استاد مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و رییس فعالیت‌های آموزشی بخش ایران IEEE، دکتر مریم طایفه‌محمودی، دبیر بخش ایران IEEE و مدیر دفتر آموزش و همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر زهره عظیمی‌فر، رییس کمیته زنان در مهندسیIEEE و استاد مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز در این جلسه حاضر بوده و ضمن استقبال از برگزاری چنین سخنرانی‌هایی که به معرفی مباحث بین رشته‌ای می‌پردازند در خصوص برگزاری هرچه بیشتر این نوع وبینارها جهت ارتقاء دانش دانشجویان و پژوهشگران تاکید نمودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.