اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 8, 2021
10:06 دوشنبه، 18ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121831

اریکسون: eSIM صنعت IoT جهان را تغییر می‌دهد

ICTna.ir – اریکسون در سال 2019 برنامه‌ریزی کرده بود تا کسب و کارش در اینترنت اشیاء دو برابر شود اما با رشد سریعی که اتفاق افتاد، بازار آن با رشد سه برابری در سال 2020 مواجه شد.
 
IoT.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وارن کایساتین، مدیر جهانی بازاریابی مشتریان IoT اریکسون در این باره گفت: سال گذشته تعداد دستگاه‌های تحت کنترل پلتفرم شتاب‌دهنده IoT اریکسون دو برابر شد و به عددی بیش از 70 میلیون دستگاه رسید که شامل هشت میلیون دستگاه مجهز به eSIM نیز بود.
 
اینترنت اشیا زمینه رشد استراتژیک و اساسی برای این وندور سوئدی خواهد بود حتی اگر قابل توجه‌ترین بخش از کسب و کارهای آن نباشد.
 
اریکسون درحال حاضر به بیش از 6500 کسب و کار از طریق شبکه خود خدمات IoT ارایه می‌کند و اپراتورهایی همچون اورنج و Telstra از جمله مشتریان آن هستند.
 
کایساتین توضیح داد: ما به طور پیوسته برای بهینه‌سازی قابلیت‌های پلتفرم شتاب‌دهنده IoT اریکسون مانند توسعه eSIM سرمایه‌گذاری کردیم و حالا به راهبر بازار در این حوزه تبدیل شده‌ایم.
 
eSIM سیم‌کارت دیجیتالی است که در دل دستگاه هوشمند قرار می‌گیرد و برخلاف سیم‌کارت‌های نسل قبل همچون مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم، امکان تعویض آن وجود ندارد بلکه به صورت تراشه‌ای الکترونیکی و در ابعاد کوچک‌تر توسط کارخانه سازنده روی مادربورد نصب می‌شود و فعال‌سازی سیم‌کارت توسط اپراتور به صورت نرم‌افزاری و از راه دور انجام می‌شود.
 
براساس اعلام Trusted Connectivity Alliance (TCA) از داده‌های بازار، eSIM در سال 2020 رشد قابل توجهی داشته و میزان عرضه آن در مقایسه با سال قبل با رشد 83 درصدی به 309 میلیون سیم‌کارت رسیده بوده است. در این میان تعداد اپراتورهایی که به استفاده از این سیم‌کارت روی دستگاه‌های موبایل روی آورده‌اند نیز رشد 300 درصدی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.