تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 8, 2021
16:27 دوشنبه، 18ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121858

سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بومی شد

 
با طراحی نرم‌افزار بومی سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات برای فرآیندهای مرتبط با فناوری اطلاعات، کشور از نمونه وارداتی بی‌نیاز شد.
 
به گزارش معاونت علمی، محمد ینگی ملکی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات گفت: این سامانه جامع نرم افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، تمامی خدماتی مبتنی بر این حوزه را در چارچوب کاربری و مدیریتی ارائه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه سامانه‌های مدیریت فناوری اطلاعات اITSM تمامی فرآیندهای مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات را در بر می‌گیرند، ادامه داد: در فرآیند ITIL شامل چارچوب و مجموعه‌ای از روش‌های بهینه، روش‌ها برای اجرای ITSM ارائه می‌شود. ITIL مجموعه‌ای از پیشنهادات و روش‌های کارآمد برای انجام بهینه فرآیندها را شامل می‌شود.
 
این فعال فناور با اشاره به پیاده‌سازی این راه‌کار برای سازمان‌های بزرگ و شرکت‌ها گفت: از میان ۲۸ فرآیند تعریف شده در مدیریت فناوری اطلاعات از جمله مدیریت دانش، مدیریت فرآیندها، مدیریت مسائل، تغییرات و بسیاری از حوزه‌های دیگر، ۷ فرآیند توسط این سامانه جامع قابل پیاده سازی است.
 
وی دانش افزایی، حفظ دانش سازمانی و اشتراک‌گذاری آن را بخشی از قابلیت‌های این سامانه بومی برشمرد و افزود: در کنار این ویژگی‌ها برخورداری از داشبوردهای مدیریتی قابل تنظیم بر اساس سطوح دسترسی، گردش کار، تعریف انواع فرآیند با ابزار گرافیکی، قابلیت ساختن فرم، فیلدهای سفارشی متنوع، مدیریت یکپارچه، برقراری ارتباط با سایر سامانه‌ها و همچنین برخوردار بودن از امنیت و سطوح دسترسی بر اساس ساختار سازمانی بخشی از ویژگی‌های سامانه یادشده است.
 
ینگی ملکی، با اشاره به ایجاد زیرساخت تحت وب برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ گفت: این قابلیت کمک می‌کند تا تمامی امور مربوط به بخش فناوری اطلاعات، اعم از سرویس‌ها و فرآیندها را مکانیزه کرده و بتوانند مدیریت بهتری روی خدمات فناوری اطلاعات خود داشته باشند.
 
وی از ارائه خدمات مشاوره با توجه به نیاز سازمان و کسب و کارها گفت و ادامه داد: با هدف مدیریت بهتر خدمات فناوری اطلاعات (ITSM)، کاهش هزینه‌های خدمات و قطعات، استفاده بهینه از زمان، افزایش رضایت کاربران و مشتریان خدمات مشاوره را ارائه می‌دهیم و راه‌کارهای متناسب را پیاده می‌کنیم.
 
این فعال با اشاره به فعالیت ۱۱ نفر از متخصصان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، عنوان کرد: نمونه خارجی این محصول با هزینه‌های ارزی، بسیار گران قیمت هستند و برخی از ویژگی‌هایی که در نمونه بومی وجود دارد برخوردار نیست. بر همین اساس نمونه بومی توانسته است با شناخت مناسب از نیازهای داخلی، حجم قابل توجهی از این نیازهای سازمان‌ها را تأمین می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.