اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 9, 2021
14:10 سه شنبه، 19ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121891

آذری جهرمی: همه روستاهای بشاگرد تا فروردین به اینترنت متصل می شوند

 
بشاگرد.jpeg
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای«وی» از اتصال این روستا به شبکه جهانی اینترنت خبرداد و رضایت مردم را سرمایه اصلی مسئولان دانست.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در ابتدای سفر استانی خود به هرمزگان برای بررسی ارتباطات روستایی به روستای «وی» شهرستان بشاگرد رفت و در جمع مردم این روستا با تاکید بر اینکه ارتباطات حق شماست هر کاری هم که تا به امروز در این حوزه انجام شده است وظیفه دولت بوده است، گفت: هدف امروز من برای حاضر شدن در جمع شما دریافت یک پاسخ مشخص است، اینکه «آیا از زحماتی که بخش ارتباطات تا به امروز کشیدند تا شما را به شبکه جهانی متصل کنند، امکان آموزش مجازی را فراهم کنند، بستر خرید و فروش اینترنتی صنایع دستی را فراهم کنند، فاصله تهران تا بشاگرد را به یک کلیک برسانند و از آن مهمتر مردم این روستا را نظارت پذیر بر بخش مدیریت کنند راضی هستید؟»
آذری جهرمی ادامه داد: یکی از مردم منطقه فیلمی گرفته بود که شاید این فیلم ۳۰ ثانیه بود و از چند کانال مختلف به دست من رسید که یک قسمت از مسیر فیبر نوری را درست حفاری نکرده بودند که به همکارانم نشان دادم و تاکید داشتم که باید ظرف امشب مشکل فیبر نوری منطقه حل شود و به شوخی به آنها هم این مسئله را گوشزد کردم که خودتان اینترنت را دایر کردید اولین نقد آن هم متوجه خودتان شد.
 
وی افزود: از این پس شما هم می‌توانید نظارت میدانی بر خادمان خود داشته باشید که اولین اتفاق هم  شب گذشته افتاد و بنابراین برقراری شبکه ارتباطی فرصت و حقوقی فراهم آورده تا بتوانید مطالباتتان را پیگیری کنید. 
آذری جهرمی گفت: رضایت مردم سرمایه بزرگی برای ما مسئولان است و خداوند همین رضایت شما را برکتی برای برداشتن گام‌های بعدی قرار دهد.
وزیر ارتباطات در ادامه گفت: موضوع دیگر اینکه می خواهم از جوانان گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی که انصافا برای ما قوت قلبی بودند تشکر کنم. حضور این گروه در وسط میدان و کمک کردن به بخش ارتباطات برای دایر کردن دکلهای ارتباطی، برق رسانی، جاده کشی و… کمک بزرگی بود.
 
وی افزود: امروز نوزدهم اسفند ماه  است و ۸۵ درصد روستاهای شهرستان بشاگرد به اینترنت متصل شده‌اند و این قول را به شما می دهم که تا اول فروردین ماه ۱۰۰ درصد روستاهای بشاگرد به شبکه جهانی متصل شوند.
آذری جهرمی ادامه داد: همچنین بچه های پرسپولیسی روستا «وی» از ما درخواست داشتند تا زمین خاکی آنها را چمن مصنوعی کنیم. همین جا این قول را می دهیم که تا خرداد ماه این زمین خاکی تبدیل به چمن مصنوعی شود و این هدیه اپراتورها به گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی است. همچنین دانش آموزان مدرسه پنج کلاسه روستا از ما درخواست دارند تا مدرسه آنها را هوشمند کنیم. این قول را هم می دهیم تا این مدرسه را نیز هوشمند کنیم.
در پایان وزیر ارتباطات با تقدیم لوحی از گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی تقدیر کرد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.