اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 10, 2021
10:46 چهارشنبه، 20ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121912

فیروزآبادی: توسعه باید مبتنی بر فضای مجازی باشد

 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: برای توسعه به زیرساخت های انرژی و نظام های ارتباطی و اطلاعاتی نیازمندیم که این زیرساخت ها باید تامین شود و به نوعی توسعه باید مبتنی بر فضای مجازی باشد.
 
سید ابوالحسن فیروزآبادی، (سه شنبه_۱۹ اسفند) در نشست مانور ارزیابی مدیریت پایداری جریان گاز در منطقه دو عملیات انتقال گاز اصفهان، اظهار کرد: امروز طی بازدیدی که از منطقه دو عملیات انتقال گاز اصفهان انجام دادیم مشاهده کردیم تمام اصول اولیه ایمنی رعایت شده و اثری از تحریم در این مرکز ندیدیم و امروز توانمندی قابل توجهی در کشور برای مقابله با تحریم ایجاد شده است.
 
وی افزود: در مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی که ۹ سال پیش تشکیل شد لازم است در زمینه تهدیدهایی که در این فضا وجود دارد صحبت کنیم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه توسعه باید مبتنی بر فضای مجازی باشد، ادامه داد: فناوری ها در حال تغییر عصر و دوران و تغییر زیست بوم بشریت هستند و تمدن جدید را تمدن انرژی پایه می دانند.
 
فیروز آبادی گفت: فناوری اطلاعات در فضای مجازی کار می کند و شاهد هستیم همه حوزه های فیزیکی و زیست بشر توسعه یافته است و در حوزه های صنعتی هم شاهد توسعه هستیم که ناشی از فناوری اطلاعات است که تعبیر به صنعت ۴ می شود.
 
 دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: شبکه ای شدن، جهانی شدن و رباتیک شدن از خصوصیات صنعتی شدن است. ما وارد عصری شده ایم که عصر انرژی پایه و فناوری پایه است.
 
فیروزآبادی ادامه داد: روابط صنعت و تولید انرژی امروز بسیار پیچیده است و به تدریج در حال تحمیل به بازار است. همراه پیچیدگی خطراتی هم وجود دارد. خطراتی که برای سیستم های سایبر فیزیکی وجود دارد بسیار پیچیده است.
 
وی گفت: در گذشته امنیت حاکمان باید تامین می شد و امروز باید امنیت مردم در فضای مجازی تامین شود. خدمات آموزشی امروز اکثرا مجازی هستند که به دلیل همین توسعه سایبر فیزیک آسیب پذیری هم بالا رفته است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در مهندسی کردن ها باید بین سایز و آسیب پذیری تفاوت قائل شویم. سیستم های ما یکپارچه شده و همه شهروندان امروز تامین گاز می شوند و مسائل پدافند غیر عامل باید جدی گرفته شود.
 
فیروزآبادی با بیان اینکه ما می خواهیم از تمام دستاوردها استفاده کنیم، افزود:  تکنولوژی از تجربه چند هزارساله بشر به وجود آمده است. تکنولوژی باید در جهت منافع مشروع انسان ها استفاده شود و نگاه ما تامین امنیت به دلیل توسعه است. برای توسعه به زیرساخت های  انرژی و نظامهای ارتباطی و اطلاعاتی نیازمندیم و این زیرساخت ها باید تامین شود.  
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: در حوزه سایبری دشمن به دنبال ضربه زدن به حوزه های زیرساختی کشور است اما تا کنون چنین اجازه ای به آنان نداده ایم. یک سیستم فناوری اطلاعات پایدار داریم و سازمان پدافند غیر عامل و پلیس فتا و… در تلاش هستند که به زیرساخت های کشور کمک کنند تا در فرایند تولید انرژی خللی وارد نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.