بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 10, 2021
10:55 چهارشنبه، 20ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121917

روزهای سیاه ایلان ماسک به دلیل کاهش 35 درصدی ارزش سهام تسلا

 
 
روندی نزولی ارزش سهام تسلا همچنان ادامه دارد و در پایان روز دوشنبه، حدود چهار درصد دیگر نیز از ارزش سهام این شرکت افت کرد.
 
با احتساب این چهار درصد، مجموع افت ارزش سهام تسلا به نسبت ماه ژانویه امسال که به بیشترین حد خود رسیده بود، به 35 درصد رسیده که از کاهش یک سومی ‌ارزش بازار این خودروساز در مقایسه با ماه نخست میلادی امسال حکایت دارد.
 
تسلا که چند ماه پیش، ارزشمند‌ترین برند خودروساز جهان از از تویوتا ربود اکنون افت شدیدی را در ارزش سهام خود تجربه می‌کند و مشخص نیست که تا چه زمانی این روند ادامه خواهد داشت. این افت قیمت به حدی بوده که ارزش بازار شرکت تسلا را از 550 میلیارد دلار در 26 ژانویه به 300 میلیارد دلار رسانده است.
 
اگرچه این روند برای اغلب شرکت‌ها‌ی حوزه فناوری مشاهده می‌شود، اما برای تسلا این شیب کاهشی، تندتر بوده است. با این حال، تسلا در حالی روز دوشنبه را با افت 4 درصدی ارزش خود به پایان رساند که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت با انتشار توییتی از زمان عرضه پیکاپ الکتریکی سایبرتراک خود خبر داده بود.
 
ماسک در این توییت نوشت سایبرتراک در سه ماهه دوم امسال روانه بازار خواهد شد. این خودروی الکتریکی در سال 2019 رونمایی شد و بسیاری از علاقه‌مندان حوزه خودرو، منتظر ورود این محصول به خیابان‌ها‌ هستند.
 
با این حال، پس از اعلام رسمی‌تسلا مبنی بر خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین، ارزش سهام این شرکت در سراشیبی سقوط قرار گرفت اما ماجرا برای بیت کوین کاملا متفاوت بود و 10 درصد به ارزش آن اضافه شد. تسلا اعلام کرد که این میزان بیت کوین را در ماه ژانویه خریداری کرده، حال اگر این ادعا درست باشد و با فرض قیمت 45 هزار دلاری برای هر بیت کوین، اکنون این سرمایه به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.