اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

March 11, 2021
12:20 پنجشنبه، 21ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121953

راه اندازی نسخه لایت اینستاگرام در ۱۷۰ کشور

 
 
فیس بوک نسخه لایت اینستاگرام را در ۱۷۰ کشور عرضه می کند تا برای کاربرانی که اینترنت ضعیفی دارند، امکان دسترسی به این سرویس شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو را فراهم کند.
 
 نسخه Lite اینستاگرام برای گوشیهای اندرویدی موجود خواهد بود و به پهنای باند کمتری نسبت به نسخه استاندارد این اپلیکیشن نیاز دارد.
 
این نسخه به سرعت ۲ مگابایت در مقایسه با ۳۰ مگابایت برای اینستاگرام نیاز دارد و حتی در شبکه های کندتر نسل دوم کار می کند و به کاربران در نقاطی از هند، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین که زیرساخت اینترنتی قدیمی تری دارند، اجازه می دهد به این سرویس دسترسی پیدا کنند.
 
یکی از مدیران فیس بوک گفت: عرضه نسخه لایت اینستاگرام برای ۱۷۰ کشور، گامی در مسیر عرضه جهانی کامل این اپلیکیشن است. نسخه لایت اینستاگرام بجز تلویزیون و Reels، همه قابلیتهای کلیدی اپلیکیشن اینستاگرام را دارد.
 
نسخه لایت خود فیس بوک پنج سال است که در سطح جهانی عرضه شده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر نسخه سبک اینستاگرام، فیس بوک سرویس اکسپرس وای فای را برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت در حدود ۲۰ کشور در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.