اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 11, 2021
12:37 پنجشنبه، 21ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121957

زبان Ruby روی خدمات ابری گوگل پشتیبانی می‌شود

مرکز توسعه خدمات پردازش ابری Cloud گوگل پیش نمایش عمومی زبان برنامه نویسی Ruby روی Cloud Functions را ارایه کرد. سرویس منبع باز Functions Framework گوگل مخصوص Ruby به گونه‌ای طراحی شده است که از توابع HTTP و CloudEvent به طور کامل پشتیبانی می‌کند.
سرویس Cloud Functions در اصل یک محیط اجرایی بدون سرور برای ساخت و اتصال سرویس‌های ابری است که نخستین بار سال 2017 توسط گوگل معرفی شد. در این محیط توابع در بازه‌های زمانی مبتنی بر زبان‌های برنامه نویسی اجرا می‌شوند و می‌توانند از پایتون، جاوا، Node.js، Go،‌ NET. و هم اکنون Ruby پشتیبانی کنند.
این محیط اجرایی اجزای مختلف از جمله زمان اجرا، سیستم عامل و کتابخانه شامل کدهای از پیش تعریف شده را برای توابع شامل می‌شود. برای زبان Ruby نیز قابلیت پشتیبانی از نسخه‌های Ruby 2.6 و Ruby 2.7 در نظر گرفته شده است.
«دانیل آزوما» مدیر ارشد روابط توسعه دهنده گوگل در مورد نحوه بهره مندی توسعه دهندگان از این به‌روز رسانی جدید توضیح داد: «شما می‌توانید توابع HTTP را برای پاسخگویی به رویدادهای HTTP، و توابع CloudEvent را برای پردازش رویدادهایی که از سرویس‌های مختلف ابری از جمله خدمات Cloud گوگل شامل Pub/Sub، Cloud Storage و Firestore استفاده می‌کنند، به کار برید».
او در یک گزارش مجزا تحت عنوان «طراحی زمان اجرایی بدون سرور مختص Ruby» نیز برخی از گزینه‌های طراحی شده مخصوص این محصول و رویکرد اصلی آن را در پنج مولفه نحوه عملکرد، همزمانی، چرخه عمر، آزمایش، وابستگی و استانداردها تحلیل کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.