اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 13, 2021
11:59 شنبه، 23ام اسفندماه 1399
کد خبر: 121997

اپلیکیشن چت صوتی کلاب هاوس برای اندروید

 
 
مدتی است که تب پیوستن به اپلیکشن کلاب هاوس بسیار داغ شده و همه به دنبال اطلاع از چند و چون پیوستن به این شبکه اجتماعی هستند. چگونگی یافتن و دانلود نسخه اندروید کلاب هاوس یکی از اصلی ترین سوالات کاربران در مدت اخیر بوده است. باید گفت که نسخه اندروید این اپلیکشن هنوز ارائه نشده و امکان عضویت در این شبکه اجتماعی چت صوتی، تنها برای کاربران آیفون میسر است. اما سازندگان کلاب هاوس وعده داده اند که به زودی کلاب هاوس اندرویدی نیز ارائه خواهد شد. با این وجود حالا که تب شبکه های اجتماعی مبتنی بر صورت داغ است، شرکت های دیگری نیز برای ساخت اپلیکیشن مشابه کلاب هاوس (clubhouse) دست به کار شده اند و حتی توییتر این امکان را برای برخی کاربران اندریود نیز فعال کرده است.
 
 
چت صوتی کلاب هاوس
اپلیکیشن کلاب هاوس، یکی از جدیدترین شبکه های اجتماعی روزهای اخیر است. با آنکه مدت زیادی از راه اندازی این اپلیکیشن چت صوتی نمی گذرد و فقط نسخه بتای این اپلیکیشن عرضه شده، اما با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شده است.
 
شاید اصلی ترین دلیلی که باعث شد کلاب هاوس تا این اندازه برای افراد جذاب باشد، فرمی جدیدی است که برای ارتباط افراد با یکدیگر در این شبکه در نظر گرفته شده است. چت صوتی؛ آن هم به گونه ای که چت ها تنها در لحظه قابل شنیدن هستند و در جایی ذخیره و بازپخش نمی شوند. پیش تر چنین روشی برای تعامل کاربران در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی وجود نداشت و کسی گمان نمی کرد که از این روش تا این اندازه استقبال شود. در حال حاضر عضویت در کلاب هاوس تنها از طریق ارسال دعوت نامه از سوی اعضای این شبکه مقدور است اما سازندگان کلاب هاوس اعلام کرده اند به زودی قصد دارند دسترسی کلاب هاوس را برای عموم آزاد کنند.
 
نسخه اندروید کلاب هاوس چه زمانی عرضه می شود؟
این اپلیکیشن چت صوتی فعلا تنها برای سیستم عامل IOS ارائه شده و کاربران اندرویدی هنوز امکان عضویت و استفاده از این اپلیکیشن را ندارند. اما گفته می شود که سازندگان این شبکه اجتماعی کار بر روی توسعه نسخه اندرویدی کلاب هاوس را آغاز کرده اند و قرار است به زودی و همراه با ارائه نسخه نهایی اپلیکیشن، دسترسی کاربران اندرویدی را نیز به این شبکه چت صوتی برقرار کنند.
 
اعلام خبر توسعه کلاب هاوس برای اندروید زمانی انجام شد که این شبکه اجتماعی، توانست در ژانویه، سرمایه گذاری جدیدی از سوی شرکت  Andreessen Horowitz جذب کند. سرمایه جذب شده از سوی این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، مبلغ 100 میلیون دلار بود. پس از جذب سرمایه اخیر، ارزش شبکه اجتماعی کلاب هاوس مبلغی در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شده است.
 
اصلی ترین دلیل محدود بودن این شبکه اجتماعی به کاربران گوشی های آیفون را می توان نوپا بودن این اپلیکیشن دانست. از آنجا که توسعه اپ در سیستم IOS برای سازندگان این شبکه اجتماعی ساده تر بوده است، ابتدا برای تست اولیه این سیستم چت صوتی را تنها برای کاربران آیفونی راه اندازی کرده اند. همچنین سرورهای محدود این شبکه اجتماعی نوپا، برای پاسخگویی به تعداد کاربران محدودتر آیفون توان مناسب تری داشته اند.
 
پیوستن یک توسعه دهنده اندروید به تیم کلاب هاوس
شنیده شده که یک برنامه نویس اندروید به تازگی به تیم سازندگان کلاب هاوس ملحق شده و قرار است بر روی توسعه نسخه اندرویدی اپلکیشن کلاب هاوس کار کند. مهندس نرم افزاری که جدیدا برای توسعه نسخه اندروید به تیم کلاب هاوس ملحق شده Mopewa Ogundipe نام دارد. این فرد در فوریه 2021 به تیم توسعه دهندگان کلاب هاوس اضافه شده و خبر این اتفاق را به طور رسمی در توییتر اعلام کرد.
 
سیستم عامل اندروید که توسط گوگل ایجاد شده است، یکی از محبوب ترین سیستم عامل هاست و تعداد بسیار زیادی کاربر دارد. توسعه نسخه اندرویدی کلاب هاوس می تواند تعداد کاربران و نصب اپلیکیشن کلاب هاوس را به طرز چشم گیری افزایش دهد.
 
چت صوتی برای کاربران اندرویدی
با آنکه هنوز نسخه اندرویدی کلاب هاوس در دسترس کاربران قرار نگرفته، اما شرکت های دیگری طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی مشابه کلاب هاوس را آغاز کرده اند. این شرکت ها با الهام از نوع ارتباط چت صوتی در کلاب هاوس، قصد دارند محصولات مشابهی را برای استفاده کاربران طراحی کرده و توسعه دهند.
 
 
چت صوتی توییتر – Spaces
توییتر با قابلیت Spaces خود، در صدر لیست شرکت هایی است که در حال کار بر روی محصولی مشابه کلاب هاوس هستند. این شرکت قصد دارد با ایجاد فضایی مشابه کلاب هاوس، امکان چت صوتی کاربران در فضاهای جداگانه ای را فراهم کند. با توجه به اینکه توییتر اخیر قابلیت چت صوتی اسپیسز را برای برخی از کاربران اندرویدی نیز رونمایی کرده است، می تواند به رقیبی جدی برای کلاب هاوس تبدیل شود.
 
مدیران توییتر اعلام کرده اند که نسخه اندرویدی چت صوتی توییتر ظرف دو ماه آینده در اختیار عموم افراد قرار میگیرد. با اینجال اکنون نسخه IOS آن برای تمامی کاربران آیفونی در دسترس است و می توانند از آن استفاده کنند.
 
 
چت صوتی فیسبوک
به تازگی برخی از مدیران فیسبوک نیز اعلام کرده اند که مارک زاکربرگ پس از حضور در یکی از گفتگوهای کلاب هاوس، از فضای این شبکه اجتماعی خوشش آمده و قصد دارد محصولی مشابه کلاب هاوس را برای کاربران ایجاد کند.
 
با آنکه گفته می شود این محصول چت صوتی، هنور در مراحل ابتدایی طراحی و توسعه قرار دارد، اما به نظر می رسد به زودی به عنوان رقیبی قدرتمند برای کلاب هاوس (club house) وارد میدان شود. زیرا فیسبوک پیشتر نیز اقدام به کپی کاری قابلیت های ویژه برخی دیگر از اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی کرده و توانسته با ایجاد خروجی قابل توجه، نظر کاربران را جلب کند.
 
هنوز جزییات زیادی از محصول جدید فیسبوک برای فراهم کردن امکان چت صوتی میان کاربران منتشر نشده، اما بعید است که این امکان محدود به کاربران IOS باشد. شاید فیسبوک به پشتوانه قدرتی که در سیلیکون ولی دارد، بتواند به سرعت محصولی قابل اجرا بر روی هر دو سیستم عامل IOS و اندروید ارائه دهد و بتواند گوی سبقت را از کلاب هاوس برباید.
 
چت صوتی تیک تاک
یکی دیگر از شرکت هایی که گفته می شود در حال کار بر روی محصولی مشابه کلاب هاوس است، شرکت بایت دنس مالک تیک تاک است. برخی منابع آگاه، صحت این خبر را تایید کرده اند اما گفته اند که این محصول چت صوتی هنوز در مرحله طراحی اولیه است و بعید است که به این زودی به بازار عرضه شود.

اپلیکشن کلاب هاوس مدتی است که در چین مسدود شده است. دلیل اصلی مسدود شدن دسترسی کاربران چینی به این اپ چت صوتی، موضوعات سیاسی ای بوده است که در برخی روم های این اپ مطرح می شده است. با توجه به آنکه دولت چین امکان نظارت و کنترل کامل بر گفتگوهای سیاسی داخل روم ها را نداشته، کلاب هاوس در این کشور مسدود شده است.
 
از آنجا که سیستم عامل اندروید تعداد قابل ملاحظه ای کاربر در سراسر جهان دارد، به نظر می رسد هر شرکتی که بتواند زودتر محصولی جذاب در زمینه چت صوتی برای کاربران اندرویدی ارائه دهد، بتواند آینده خوبی در دسته شبکه های اجتماعی چت صوتی داشته باشد.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.