اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

March 13, 2021
22:02 شنبه، 23ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122026

سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریالی همراه اول برای تأمین ۱۳هزار آنتن بومی

 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: امروز 100 میلیون سیم‌کارت دست مردم شریف کشورمان داریم و نخستین اپراتوری هستیم که در HLR به این رکورد رسیدیم؛ این تعداد سیم‌کارت که از تعداد جمعیت کشور نیز بیشتر است، به غیر از گوشی مشترکان بعضا در دستگاه های مختلف استفاده و بکار گرفته می شود.
 
مهدی اخوان بهابادی در مراسم رونمایی از سایت 5G همراه اول در باغ کتاب تهران افزود: پیش بینی می شود همپای توسعه اینترنت اشیاء، در سالهای آینده تعداد اشیای متصل به شبکه بسیار بیشتر از انسانها شود؛ به‌عنوان مثال مقوله هوشمندسازی کنتورها که چندین سال است توسط همراه اول در دستور کار اجرا قرار گرفته یک نمونه در حال تسری به سایر بخش‌ها و صنایع است که استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی اقتصادی را به ارمغان می آورد.
 
وی اشاره ای به حضور فعال و پای‌کار همراه اول در متن شیوع کرونا داشت و اذعان کرد: علاوه بر اینکه در سال‌جاری به‌علت شیوع کرونا میزان مصرف اینترنت مردم بسیار زیاد شد که ظرفیت‌های آن را فراهم کردیم، همراه اول شانه هایش را زیر بار پروژه بزرگ حوزه مدارس و دانش آموزی قرار داد و «سرویس شاد» را لانچ کرد که تماما توسط این شرکت طراحی و اجرا شده و پشتیبانی می شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران نگاه جدی به مقوله بومی سازی در همراه اول را دستاورد دیگر این شرکت عنوان کرد و گفت: یک‌سال است مرکز تحقیق و توسعه در همراه اول ایجاد کردیم و در سال‌جاری و در راستای تحقق شعار سال در بحث جهش تولید و حمایت از تولید داخل، همراه اول قرارداد تامین ۱۳هزار آنتن شبکه را به مبلغ بالغ بر 11هزار میلیارد ریال با تامین کنندگان داخل منعقد کرد که کیفیتشان مطابق استانداردهای بین المللی است. این اولین باری است که بزرگترین اپراتور خاورمیانه در این حجم سفارش خرید  آنتن را منعقد می‌ کند.
 
وی خاطر نشان کرد: بومی سازی در حوزه های مختلف را در دستور کار داریم تا در سالهای آینده بتوانیم تا حد ممکن قطع کامل وابستگی به تأمین کنندگان خارجی را داشته باشیم.
 
اخوان بهابادی درباره مقوله 5G نیز اظهار کرد: امسال وارد بهره برداری تجاری از 5G شدیم و آغاز این کار را از جوار حرم مطهر امام رضا(ع) داشتیم و بعد از آن به تهران آمدیم زیرا انتخاب نقاط ما کاملا هدفمند و با برنامه است.
 
مدیرعامل همراه اول خاطر نشان کرد: به عنوان مثال پیام افتتاح سایت 5G ما در باغ کتاب تهران به دلیل اهمیت ویژه حوزه دانش برای ماست، هر چند شاید از منظر مقوله درآمدزایی چندان اولویت بالایی نداشته باشد؛ همچنین ظرف این هفته سایت نسل پنجم شهر مقدس قم نیز افتتاح می شود و بعد از آن مابقی شهرها نیز به مرور تحت پوشش قرار می گیرد.
 
براساس اظهارات مدیرعامل همراه اول، مقدمات رونمایی از سایتهای نسل پنجم دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف و تهران نیز آماده شده و بزودی وارد مرحله بهره برداری می شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.