امینت

تلفن همراه

March 15, 2021
15:50 دوشنبه، 25ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122090

برگزاری آخرین جلسه بازپرسی پرونده استرداد مدیر ارشد مالی هواوی به آمریکا

ICTna.ir – منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی برای برگزاری آخرین جلسه بازپرسی پرونده استرداد او به ایالات متحده در دادگاه کانادا حاضر می‌شود تا آخرین اظهارات او برای برگزاری جلسه دادرسی نهایی در ماه می طرح شود.
 
Meng Wanzhou Case.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ 49 ساله در ماه دسامبر سال 2018 در فرودگاه بین‌المللی ونکوور به درخواست آمریکا به اتهام گمراه کردن بانک HSBC در معاملات هواوی با ایران و نقض قوانین تحریم بازداشت شد.
از آن زمان تاکنون او تحت بازداشت خانگی در ونکوور است و علیه اتهاماتی که به او وارد شده، مبارزه می‌کند.
پرونده منگ پس از دو سال طی فرایندهای قانونی، وارد مرحله نهایی برای تصمیم رئیس دادگستری دادگاه عالی بریتیش کلمبیا شده و همچنین منتظر تصویب وزیر دادگستری فدرال برای استرداد او به آمریکا است.
در دادگاه آخر قرار است استدلال‌های مربوط به اتهامات مقامات کانادایی در هنگام بازجویی و بازداشت اولیه منگ که به گفته وکلای منگ، باید استرداد او را باطل کند، بحث خواهد شد.
تیم وکلای ونگ پیش از این اعلام کرده بودند که استرداد باید به دلیل دخالت‌های سیاسی صورت گرفته توسط دولت دونالد ترامپ ابطال شود.
ترامپ در دسامبر 2018 به رویترز گفته بود اگر این امر منافع امنیت ملی آمریکا را تامین کند یا به بستن یک معامله تجاری با چین کمک کند، در این پرونده مداخله خواهد کرد.
دادستان‌های کانادایی نماینده دولت فدرال ادعا می‌کنند که روال‌های قانونی مناسب برای این پرونده طی شده است و اکنون که ترامپ دیگر رییس جمهوری نیست، ارجاع به اظهارنظرهای او مناقشه‌برانگیز است و تاثیر اظهاردات او توسط یک سیاستمدار بهتر مورد قضاوت قرار می‌گیرد تا یک قاضی.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.