تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 16, 2021
15:30 سه شنبه، 26ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122132

آپدیت پچ‌های امنیتی آیفون‌های قدیمی در بروزرسانی جدید اپل

 
طبق کدهای موجود در بتای iOS 14.5، به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در بروزرسانی سیستم عامل iOS تغییرات بزرگی اعمال کند. کوپرتینویی‌ها احتمالا در آینده دانلود جداگانه پچ‌های امنیتی iOS را برای کاربران ممکن می‌کنند.
 
اپل با این اقدام می‌تواند امنیت آیفون‌های قدیمی را افزایش دهد و کاربران گوشی‌های قدیمی بدون اینکه نیازی به نصب جدیدترین نسخه iOS داشته باشند، می‌توانند آخرین پچ‌های امنیتی را دریافت کنند. برای مثال کاربرانی که از iOS 14 استفاده می‌کنند، می‌توانند بطور جداگانه بروزرسانی‌های امنیتی iOS 15 را دانلود و نصب کنند.
 
 
برخی کاربران آیفون و آیپد از ترس اینکه عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شود یا اینکه مصرف باتری افزایش پیدا کند، علاقه‌ای به نصب آخرین نسخه سیستم عامل اپل ندارند. در همین راستا، بخشی از آیفون‌ها و آیپدها همچنان از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل این کمپانی استفاده می‌کنند. چنین رویکردی به ضرر امنیت اکوسیستم کوپرتینویی‌ها خواهد بود و احتمال حمله به دستگاه‌های قدیمی را مطرح می‌کند.
 
اگر اپل مشابه مک او اس، آپدیت‌های امنیتی را از بروزرسانی سیستم عامل iOS جدا کند، امنیت دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند و خطرات کمتری اکوسیستم این کمپانی شامل محصولات قدیمی و جدید را تهدید خواهد کرد. طبق کدها، احتمالا در آینده نزدیک شاهد چنین رویکردی از سوی کوپرتینویی‌ها باشیم.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم اپل چه زمانی چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال کدهای بتای iOS 14.5، به گزینه‌ای برای حذف آپدیت‌های قدیمی که بطور خودکار دانلود شده‌اند، اشاره دارد. بنابراین شاید بتوان آپدیت‌ها را بطور دستی دریافت کرد.
 
انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اپل نسخه پایدار iOS 14.5 را با قابلیت‌های جدید مانند شفافیت درباره ردیابی اپ‌ها، رفع مشکل آنلاک با فیس آیدی به کمک اپل واچ، پشتیبانی از کنترلر کنسول‌ها، ایموجی‌های جدید و موارد دیگر منتشر کند. این احتمال وجود که امکان دانلود جداگانه بروزرسانی‌های امنیتی در این نسخه از سیستم عامل iOS وجود داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.