5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

مخابرات فضایی

March 18, 2021
21:42 پنجشنبه، 28ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122194

«کلاب هاوس» 9ماهه یونیکورن شد!

 
در حالی که هنوز امکان دسترسی به «کلاب هاوس» شبکه اجتماعی که بر پایه چت صوتی طراحی شده است، تنها با دعوتنامه امکان‌پذیر است اما استقبال از این شبکه اجتماعی به‌گونه‌ای بود که در یک دوره زمانی کوتاه ارزش آن از ۱۰۰ میلیون دلار گذشت و تبدیل به یک یونیکورن شد.
 
 
به گزارش پیوست، این شبکه اجتماعی که به تازگی خبرساز شده است از ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده است اما ماه گذشته زمانی که ایلان ماسک در این شبکه اجتماعی با ولاد تنو مدیرعامل رابین‌هود یک چت صوتی را میزبانی کرد شهرت این شبکه اجتماعی به اوج خود رسید. شهرت یکباره «کلاب‌هاوس» با وجود اینکه مشکلاتی همچون حجم عظیم درخواست‌ها و دعوتنامه‌ها داشت باعث شد تا ارزش این شبکه از ۱۰۰ میلیون دلار در ماه مارس سال گذشته به بیش از یک میلیارد دلار برسد و به یک یونیکورن تبدیل شود.
 
کاربران در این شبکه اجتماعی می‌توانند به مکالمه، مصاحبه‌ها و بحث‌های بین افراد مورد علاقه خود گوش کنند. در واقع می‌توان گفت که شما در این شبکه اجتماعی با تلفیقی از رادیو و کنفرانس صوتی روبه‌رو هستید که گاهی هم به یک دورهمی دوستانه تبدیل می‌شود.
 
نحوه عضویت در این اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی موجب نشده تا بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی به فکر توسعه آن نباشند.  یکی از این برنامه‌های توسعه‌ای شامل بسته‌های پشتیبانی برای گویندگان می‌شود.
 
این شبکه اجتماعی امروز اعلام کرد که در راستای رشد و حمایت از کاربران خود یک برنامه حمایتی با اولویت دهی به گویندگان را آغاز می‌کند که منابع مالی و تخصصی را در اختیار یک گروه منتخب از گویندگان قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کند جمعیت مخاطبان خود را افزایش دهند و در نهایت از تلاش‌های خود در این اپلیکیشن درآمدزایی کنند.
 
«کلاب‌هاوس» اعلام کرده است که «ما به دنبال پشتیبانی و تجهیز ۲۰ گوینده به منابع و شناسایی نیاز برای اجرای ایده‌ها و افزایش خلاقیت آنها هستیم».
 
 
پاول دیویسون هم‌بنیان‌گذار این اپلیکیشن در جلسه هفتگی این اپلیکیشن گفت که این شرکت از گویندگان منتخب با ارسال تجهیزات (در صورت لزوم) حمایت می‌کند و در مسئله مفاهیم نیز به آنها کمک خواهد کرد و همچنین آنها را برای جذب اسپانسر با برند‌های مربوط آشنا می‌کند. دیویسون همچنین گفت که «کلاب‌هاوس» تضمین می‌کند که این گروه منتخب حداقل درآمد ۵ هزار دلار در ماه را خواهند داشت.
 
تا به امروز روش عضویت با دعوتمنامه «کلاب‌هاوس» باعث شده جذابیت بیشتر و رشد این اپلیکیشن شده اما با گذشت زمان از آنجایی که گویندگان متوجه می‌شوند امکان پخش محتوا برای مخاطبان وسیع تر در دیگر پلفرم‌ها تقریبا به همین شکل وجود دارد، فشار روی «کلاب‌هاوس» برای افزایش قابلیت‌ها و امتیازات بیشتر می‌شود.
 
اکثر گویندگان این پلتفرم همین حالا هم در توییتر مخاطبان خود را دارند. در کنار برنامه‌های حمایتی و در راستای حفظ مخاطبان، انتظار می‌رود که «کلاب‌هاوس» به زودی به صورت آزاد در اختیار همه قرار بگیرد تا توان رقابت با بخش Spaces توییتر را داشته باشد.
 
مطمئنا برای «کلاب‌هاوس» منطقی است که در چنین وضعیتی با پشتیبانی از گویندگان خود آنها را را بیشتر به این اپلیکیشن وابسته کند.
 
علاوه بر برنامه حمایت از گویندگان، «کلاب‌هاوس» چندین بروزرسانی را برای تقویت اپلیکیشن اعلام کرده است:
 
اشتراک گذاری لینک- کاربران حالا می‌توانند لینک پروفایل یا کلوپ خود را به اشتراک بگذارند
فیلتر زبانی-کلاب‌هاوس بخش پیشنهاد اتفاق‌های خود را براساس زمان رایجی که شما استفاده می‌کند بهبود بخشیده است
دعوت از طریق شماره تلفن- کاربران می‌توانند به صورت دستی و با وارد کردن شماره تلفن دیگران را به این اپلیکیشن دعوت کنند
همچنین کلاب‌هاوس پیش نیاز دسترسی به مخاطبان را برای دعوت از طریق شماره تلفن برداشته است و دیگر نیازی به نگرانی درمورد حریم خصوصی نیست.
 
شهرت یک باره این شبکه اجتماعی صوتی هم موهبت و هم نفرینی برای این اپلیکیشن است و حالا حجم کاربران بسیار افزایش یافته و بسیاری به دنبال سرمایه گذاری روی قابلیت‌های این اپلیکیشن هستند. با این حال «کلاب‌هاوس» جامعه‌ای قدرتمند و وفادار دارد و احتمالا با پشت سر گذاشتن چالش‌ها به رشد خود ادامه می‌دهد. البته برای رشد بیشتر باید جنب و جوش اتاق‌ها را با محتوای به روز و مربوط حفظ کند.
 
برنامه حمایت از گویندگان یکی از عناصر مهم در حفظ پویایی این شبکه اجتماعی است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.