سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 20, 2021
10:07 شنبه، 30ام اسفندماه 1399
کد خبر: 122218

چین استفاده از خودروهای تسلا را برای پرسنل دولتی و نظامی ممنوع می‌کند

 
دولت چین استفاده از خودروهای برقی تسلا را به دلیل نگرانی از نقض قوانین حریم خصوصی و احتمال جاسوسی برای پرسنل نظامی و دولتی ممنوع می‌کند.
 
براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، چین نگران خطرات بالقوه امنیتی در استفاده از خودروهای برقی تسلا است. دولت چین با هدف جلوگیری از انتقال اطلاعات و جمع آوری داده توسط خودروهای تسلا، کارمندان ارتش و شرکت‌های دولتی که فعالیت حساس و مهمی دارند را از بکارگیری این خوردها منع می‌کند.
 
دولت چین با بازنگری مولفه‌های امنیتی به این نتیجه رسید که دوربین‌های نصب شده در خودروهای برقی تسلا می‌توانند به صورت پیوسته تصاویر را ضبط کرده و همچنین اطلاعات زمانی و مکانی خودرو را به همراه تصاویر گرفته شده آرشیو کنند. دولت چین نگران است که این تصاویر و داده‌ها در اختیار مقامات ایالات متحده قرار گیرد. به همین منظور استفاده از خودروهای الکتریکی تسلا را برای کارمندان دولت و خصوصا پرسنل نظامی ممنوع می‌کند.
 
جدای از این ممنوعیت خودروهای تسلا اجازه ورود به محوطه و ساختمان‌های اداری دولتی و حساس را ندارند و قوانین سخت گیرانه‌ای در مورد آنها اجرایی می‌شود. تسلا تاکنون واکنشی به ممنوعیت استفاده از خودروهای برقی این شرکت نشان نداده است، هرچند معتقد است که قوانین چین را رعایت می‌‌کند و محافظت از داده‌ها را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این شرکت می‌داند. دولت چین نیز از ارائه توضیحات بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرده است.
 
چین یکی از بازارهای مهم برای تسلا محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز بسیاری از خودروهای این شرکت در چین به فروش می‌رسد. مدت‌هاست ایالات متحده و چین اختلاف‌های و تنش‌های تجاری با یکدیگر دارند. بیش از یک سال است که هواوی به بهانه نگرانی در مورد جاسوسی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفته است و از نظر برخی تصمیم چین نیز واکنشی به این اقدام است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.