5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گوشی

March 21, 2021
9:43 یکشنبه، 1ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122238

گلکسی A52 در برابر گلکسی A51

سال ۲۰۲۰ سال سختی برای صنعت تلفن همراه بود و شرکت‌های سازنده‌ی گوشی در دنیا مجبور بودند که به‌سرعت خود را با شرایط پیش آمده تطابق دهند تا بتوانند که بهترین عملکرد را در وضعیت بد این بازار داشته‌ باشند.
 
سامسونگ گلکسی A52 در برابر گلکسی A51
 
می‌توان گفت که اکنون مدت‌هاست که بسیاری از کاربران به جای انتخاب گوشی‌های پرمیوم به سراغ خرید گوشی‌های میان‌رده می‌روند. نگاهی به گوشی‌های میان‌رده‌ با سیستم عامل اندروید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ گوشی گلکسی A51 توانست عنوان موفق‌ترین گوشی جهان را به خود اختصاص دهد.
 
با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که سامسونگ اکنون فرمول ساخت یک گوشی موفق را در اختیار دارد و این شرکت قصد دارد تا با عرضه‌ی گوشی جدیدی در این خانواده از گوشی‌های خود به نام گلکسی A52، این موفقیت را تکرار کند.
 
همان‌گونه که در خبر مربوط به رونمایی از این گوشی خوانده‌اید، سامسونگ قصد دارد این گوشی را در دو نسخه‌ی ۵G و ۴G عرضه کند. البته باید گفت که نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این گوشی این است که گوشی جدید گلکسی A52 دارای برخی ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار است که حتی ممکن است افراد دارای گوشی گلکسی A51 را تشویق به جایگزین کردن گوشی خود با این گوشی جدید کند.
 
مشخصات فنی
از جمله دلایل موفقیت گوشی گلکسی A51 می‌توان به ویژگی‌هایی مانند کیفیت ساخت خوب، نمایشگر عالی با فناوری Infinity-O AMOLED، دوربین‌های باکیفیت، قدرت به‌نسبت خوب برای انجام بازی‌های پرطرفدار موبایلی مانند PUBG اشاره کرد.
 
سامسونگ در گوشی گلکسی A52 تمامی نقاط قوت مطرح شده درباره‌ی گوشی گلکسی A51 را بهبود داده است. علاوه ‌بر این، این گوشی جدید دارای نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. در واقع سامسونگ از نمایشگری ۹۰ هرتزی در نسخه‌ی ۴G و از نمایشگری ۱۲۰ هرتزی در نسخه‌ی ۵G این گوشی استفاده کرده است.
 
از جمله دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به حداقل حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، پردازنده‌‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۷۲۰G یا ۷۵۰G با توجه نسخه‌ی گوشی اشاره کرد. برای مقایسه باید بگوییم که این شرکت کره‌ای نسخه‌ی ۴G و ۵G گوشی گلکسی A51 را به‌ترتیب با تراشه‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ و اگزینوس ۹۸۰ به بازار عرضه کرد.
 
 
سامسونگ گلکسی A52
 
گوشی جدید گلکسی A52 سامسونگ دارای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت است که در زمان شارژ شدن از شارژ سریع‌ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. البته همانند گلکسی A51، سامسونگ این گوشی را با شارژر ۱۵ واتی در جعبه‌اش عرضه می‌کند.
 
از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به برخورداری از گوریلا گلس ۵ به‌جای گوریلا گلس ۳ برای محافظت بیشتر از نمایشگر، اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس اشاره کرد. البته سامسونگ این گوشی را به‌گونه‌ای توسعه داده که دارای استاندارد IP67 برای مقاوت در برابر آب و گرد و غبار است. باید بگوییم که برای اولین‌بار در سری گوشی‌های A5X سامسونگ شاهد رخ  دادن این اتفاق هستیم.
 
گوشی گلکسی A52 سامسونگ همچنین دارای ماژول دوربین چهارگانه‌ی به‌روز شده‌ای است که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با f/1٫۸ مجهز به سیستم فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر اپتیکال است. از جمله دیگر دوربین‌های تشکیل دهنده‌ی این ماژول می‌توان دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2٫۲ و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی با f/2٫۴ برای عکاسی از عمق و عکاسی ماکرو و دارای فوکوس ثابت اشاره کرد.
 
برای مقایسه باید بگوییم که گوشی گلکسی A51 دارای نمایشگری با نرخ نوسازی ثابت ۶۰ هرتز، تراشه‌ی قدیمی‌تر و با قدرت کمتر، حافظه‌ی داخلی کمتر در مدل پایه، فناوری شارژ سریع کندتر ۱۵ واتی، گوریلاگس ضعیف‌تر، فاقد وجود لرزشگیر تصویر اپیتکال در دوربین اصلی، بدون برخورداری از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و در نهایت طراحی ظاهری قدیمی‌تر است.
 
نرم‌افزار و رابط کاربری
گوشی گلکسی A52 سامسونگ با سیستم عامل اندروید ۱۱ و با رابطه کاربری ONE UI 3.1 به بازار عرضه خواهد شد. با وجود اینکه گوشی گلکسی A51 هم به‌تازگی به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کرده است، اما گوشی جدید سامسونگ با توجه به وجود برخی ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار در آن، در زمان استفاده می‌تواند که تجربه‌ی کامل‌تری را ارائه دهد.
 
سامسونگ گلکسی A52
 
مقایسه‌ی این دو گوشی در زمان عکاسی نشان می‌دهد که عکس‌های گرفته شده با گلکسی A52 در محیط‌های تاریک به‌دلیل استفاده از فناوری Tetra-Binning، روشن‌تر هستند. این گوشی همچنین دارای حالت شب در زمان عکاسی، حالت Pro Video، پشتیبانی از رزولوشن ۴K در زمان فیلم‌برداری و حالت Fun  همراه با فیلتر‌های اسنپ‌چپ است.
 
همچنین گوشی گلکسی A52 به‌دلیل پشتیبانی از دالبی اتموس در زمان پخش صدا عملکرد بهتری را دارد و با توجه به استفاده از حالتی به نام Advanced Game Booster‌ در گوشی جدید سامسونگ، کاربرانی که با گوشی خود بازی می‌کنند می‌توانند که در زمان انجام این کار از ارتباط بهتر و با تأخیر بهره‌مند شوند.
 
 نتیجه‌گیری؛ گلکسی A52 یک گوشی میان‌رده‌ی عالی
بیشتر وقت‌ها این تصور وجود دارد که طرفداران گوشی‌های گلکسی مجبور هستند که برخی قابلیت‌ها را کنار بگذارند تا بتوانند از آخرین و بهترین تکنولوژی‌های موبایلی استفاده کنند. اما این حسی نیست که در زمان بررسی گوشی گلکسی A52 از آن دریافت می‌کنیم.
 
می‌توانیم بگوییم که گوشی گلکسی A52 جایگزین شایسته‌ای برای گوشی قبلی و میان‌رده‌ی سامسونگ است. همچنین این گوشی جدید بدون قربانی کردن قابلیتی، در مقایسه با نسل قبلی خود دارای بهبود‌های قابل توجهی است.
 
با وجود اینکه انتظار برخی بهبود‌های صورت گرفته در این گوشی را نداشتیم، اما باید بگوییم که از اضافه شدن این ویژگی‌ها به این گوشی خوشحال هستیم. در نهایت باید بگوییم که گوشی گلکسی A52 یک انتخاب عالی برای کاربران جدید و حتی کاربران دارای گوشی گلکسی A51 است.
 
در واقع باید بگوییم که گوشی گلکسی A52 تنها یک گوشی نیست که سامسونگ با انجام برخی به‌روزرسانی‌های سالانه از آن رونمایی کرده است. این گوشی در واقع حس کامل نسل بعدی را به کاربر می‌دهد. حتی لازم نیست شرکت تولید کننده‌ی آن برای عرضه این گوشی به بازار، بازار را تغییر دهد. باید بگوییم که بعد از مدت‌ها، شاهد رخ دادن یک به‌روزرسانی شایسته در یک گوشی بعد از گذشت یک سال از زمان عرضه هستیم.
 
حال می‌خواهیم نظر شما را درباره‌ی گوشی جدید سامسونگ بپرسیم و بدانیم که شما چه نظری را درباره‌ی این گوشی جدید و ویژگی‌های به کار رفته در آن دارید.
 
منبع: SAMMOBILE
ترجمه: فرشاد بهرامیان – دیجیکالامگ
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.