اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 23, 2021
12:50 سه شنبه، 3ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122280

نخستین توئیت تاریخ را یک ایرانی خرید

 
جک دورسی مؤسس و مدیرعامل توئیتر نخستین توئیت تاریخ را که توسط خودش ارسال شده بود، به قیمتی بیش از ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار به یک ایرانی فروخت.
 
 به نقل از ورج، این توئیت که به ان اف تی معروف شده به سینا استوی فروخته شده که مدیر یک شرکت فعال در زمینه بلاک چین به نام بریج اوراکل است.
 
بازاریابی این توئیت به مدت بیش از دو هفته ادامه داشت و سرانجام جک دورسی اعلام کرد اولین توئیت خود را به قیمت حیرت‌انگیز ۲۹۱۵۸۳۵ دلار به فروش رسانده است. سینا استوی از زمان عرضه توئیت یادشده برای فروش در ۶ مارس خواستار خرید آن بود و قیمت اولیه ۲.۵ میلیون دلار را برای این کار پیشنهاد داده بود.
 
به دنبال ارائه پیشنهادات بهتری توسط رقبا، وی رقم پیشنهاد خود را بالاتر برد و سرانجام با پرداخت بیش از ۲.۹ میلیون دلار توئیت یادشده را خریداری کرد.
 
جک دورسی اولین توئیت توئیتر را که خود ارسال کرده بود به یک توکن دیجیتال مبدل کرده که در قالب یک بلاک چین اتریوم باقی خواهد ماند. این توئیت در تاریخ ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ ارسال شده بود و استوی پیشنهاد نهایی خود برای خرید آن را دوشنبه عصر ارائه کرده است.
 
دورسی مدعی شده که این مبلغ را به بیت کوین تبدیل کرده و آن را برای انجام امور خیریه در قاره آفریقا در اختیار یک سازمان غیرانتفاعی می‌گذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.