اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 25, 2021
9:18 پنجشنبه، 5ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122309

افزایش دوباره هزینه اشتراک ماهانه فیلیمو

 
فیلیمو: چاره‌ای جز افزایش هزینه اشتراک برای تامین مالی نداریم.
روز گذشته فیلیمو، هزینه اشتراک ماهانه خود را با افزایش مجدد به ۷۵ هزار تومان رساند. این در حالی است که همین چند هفته پیش فیلیمو هزینه اشتراک را از ۲۵ هزار تومان به ۵۹ هزار تومان افزایش داده بود.
 
البته در کنار فیلیمو، نماوا نیز به طور همزمان در هفته اول اسفند هزینه اشتراک خود را افزایش داد و همین مسئله اعتراض کاربران دو پلتفرم را به همراه داشت. برخی از کاربران معتقد بودند که هزینه اشتراک جدید با توجه به سطح درآمدی عموم مردم، منصفانه نیست.
 
طی چند ماه اخیر، دو پلتفرم فیلیمو و نماوا، محتواهای اختصاصی متعددی را به پلتفرم خود اضافه کرده‌اند و آنطور که مدیران آنها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند،در سال جدید تعداد این سریال‌ها و برنامه‌ها افزایش چشمگیری خواهند داشت و از طرفی ساخت آنها به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد.
 
چاره‌ای جز افزایش هزینه اشتراک نداریم
پس از افزایش قیمت مجدد اشتراک ماهانه فیلیمو که روز گذشته اتفاق افتاد، این پلتفرم با انشار اطلاعیه‌ای دلایل خود را برای این تصمیم عنوان کرده است. به گفته مدیران فیلیمو، برای تولید ۳۰ سریال جدید و برنامه‌های متعدد، این پلتفرم به تامین مالی خیلی بیشتری نیاز داشته است.
 
همچنین از آنجایی فیلیمو از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نیست، چاره‌ای جز تامین این هزینه‌ها با افزایش درآمد خود از طریق اشتراک ماهانه ندارد.
 
فیلیمو در این اطلاعیه ادعا کرده که این شرکت امسال قصد ورود به بازار بورس را داشته و از این رو تمامی هزینه‌ها و درآمدها به صورت شفاف برای کاربران قابل رصد خواهند بود.
 
متن کامل اطلاعیه فیلیمو را در ادامه می‌توانید بخوانید.
 
«به گزارش روابط عمومی فیلیمو، همانطور که شما مخاطبان و همراهان فیلیمو در جریان هستید، فیلیمو به عنوان یک VOD خصوصی سال‌هاست که در حوزه تولید فیلم و سریال فعالیت می‌کند و در مسیر ارائه خدمات خود از هیچ بودجه دولتی و حمایتی برخوردار نیست.
 
از همین روی و پس از استقبال شما عزیزان از تولید محتوای با کیفیت، بر خود واجب دانستیم تا حجم و کیفیت محتوای تولیدی را تا حد ممکن افزایش دهیم و محتوای مناسب تمام ذائقه‌ها را (طنز، کمدی، درام، اجتماعی، سیاسی و…) تامین کنیم.
 
از آنجا که صداقت با مخاطب و همراهی شما یکی از مهمترین اولویت‌های کاری ما در فیلیمو است باید صادقانه به حضورتان اعلام کنیم که برای تولید بیشتر و با کیفیت‌تر و نظر به افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید، چاره‌ای جز افزایش قیمت اشتراک نداریم.
 
در سال ۱۴۰۰ فیلیمو در ادامه فعالیت‌های خود قصد دارد وارد بورس شود و شما می‌توانید به طور شفاف در جریان درآمدها و هزینه‌های ما باشید. با اینحال ما به شما اطمینان می‌دهیم تمام درآمد حاصله از افزایش قیمت وارد چرخه تولید سریال در شبکه نمایش خانگی می‌شود و گزارش‌ها به صورت شفاف و صریح اعلام خواهد شد.
 
فیلیمو برای تولید ۳۰ سریال با کیفیت و افزایش عرضه و پخش هفتگی از ۲ قسمت سریال به ۶ قسمت سریال (۴ سریال بیشتر از سال ۹۹)، از یک سو و تلاش برای راضی نگه داشتن شما مخاطبان حرفه‌ای فیلم و سریال از سوی دیگر، نیازمند تامین منابع مالی مقتضی است. از آنجا که به عنوان بخش خصوصی به بودجه عمومی و دولتی چشم ندوخته‌ایم، باید تلاش کنیم که هزینه این تولیدات را با همراهی شما کاربران و مردم عزیز تامین کنیم.
 
در روزگاری نه چندان دور همه به خاطر داریم که با خرید حضوری از سوپر مارکت برای تماشای چهار قسمت سریال در ماه ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کردیم، اما امروز با کمک تکنولوژی و به سادگی و باهزینه‌ای بسیار مناسب به بیش از ۲۴ قسمت سریال روز ایرانی در ماه دسترسی خواهید داشت.
 
همانطور که در گزارش عملکرد سال ۹۹ خود به شما وعده تولید محتوای با کیفیت از بهترین کارگردانان کشورمان مانند حسن فتحی، محمد حسین مهدویان، سیروس مقدم، رامبد جوان، محمد کارت، نیما جاویدی، سعید آقاخانی، مهران مدیری، مصطفی کیایی، هومن سیدی، محسن تنابنده و… را دادیم، تلاش خواهیم کرد که با قدرشناسی از همراهی شما، وعده خود را عملی کنیم و بهترین‌ها را برای شما تدارک ببینیم.
 
ما هم همانند شما متوجه شرایط سخت و پیچیده اقتصادی فعلی هستیم و در مسیر تولید، بیش از هر بخش دیگری از اوضاع نا مناسب اقتصادی متاثر شده و علاوه بر افزایش هزینه‌های صد در صدی در تولید هر اپیزود سریال ایرانی تعداد عرضه سریال‌هایمان را در هفته سه برابر کرده‌ایم تا رضایت کاربرانمان را افزایش دهیم.
 
به همین بهانه به مناسبت نوروز ۱۴۰۰، تمامی اشتراک‌های فیلیمو با تخفیف ۳۰ درصد در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و امیدواریم با همراهی هم روزهای سخت ناشی از کرونا را پشت سر بگذاریم و با بهار ۱۴۰۰ به زندگی سلامی توام با عشق، محبت و رونق بدهیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.