5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

گوشی

March 25, 2021
9:33 پنجشنبه، 5ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122311

ال‌جی تحقیق و توسعه شبکه 6G را آغاز کرده است

 
 شرکت ال جی تحقیق و توسعه شبکه 6G موبایل را آغاز کرده است. نسل بعدی 6G سیستم های ارتباطی بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی در حالی در حال توسعه هستند که هنوز نسل قبلی یعنی 5G بسیار نوظهور و نوپا می باشد. گفته می شود سرعت ارتباطی در نسل جدید شبکه 6G تا ۱۰۰ برابر شبکه فعلی 5G برآورد می شود.
 
ال جی نیز به جمع توسعه دهندگان شبکه 6G پیوست
 
تجاری سازی شبکه 5G در سال 2019 آغاز شد. با این حال، استفاده تجاری دستگاه ها و گجت ها از شبکه 5G تا اوایل سال 2020 آغاز نشده بود. شبکه 5G حدود ده سال پس از تجاری سازی شبکه 4G نسل قبلی آماده بهره برداری و تجاری سازی شد. بنابراین با این فرض، منطقی است که فکر کنیم نسل بعدی شبکه ۶G در سال 2029/2030 وارد بازار می شود.
 
با این حال، جدول زمانی و گزارش های شرکت ها و توسعه دهندگان این صنعت، تصدیق گمانه زنی های ما خواهد بود. طبق خبری که در gizchina منتشر شده است، ال جی الکترونیکس ادعا می کند که با همکاری دو شریک دیگر برای توسعه مشترک نسل بعدی فناوری شبکه 6G در حال همکاری است.
 
براساس گزارش ها، ال جی با Keysight، یک شرکت آزمایش و اندازه گیری الکترونیکی آمریکایی توافق کرده است. بعلاوه این شرکت همچنین با موسسه علوم و فناوری کره (KAIST) همکاری دارد. این همکاری ها اساساً در راستای توسعه فناوری شبکه 6G است. طبق این توافق نامه همکاری، سه طرف در توسعه فن آوری های مربوط به تراهرتز، که یک باند فرکانسی اصلی برای ارتباطات 6G است، همکاری خواهند کرد. هدف آن تکمیل تحقیقات 6G تا سال 2024 است. با این حال، تجاری سازی شبکه 6G از سال 2024 آغاز نمی شود.
 
ال جی می گوید تجاری سازی شبکه 6G در سال 2029 خواهد بود
 
طبق گفته ال جی، اولین تاریخی که انتظار می رود شبکه 6G به صورت تجاری در اختیار عموم قرار گیرد، سال 2029 خواهد بود. این شرکت ادعا می کند که 6G سرعت داده های سریع تری را فراهم می کند. علاوه بر این، تاخیر شبکه کمتر و امنیت اطلاعات بالاتر از 5G نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، این شبکه جدید می تواند مفهوم اینترنت اشیا (IoT) را به روزتر کند. در نهایت تجربه اتصال بهتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
 
ال جی در سال 2019 یک مرکز تحقیقاتی 6G را با انستیتوی علم و فناوری کره تاسیس کرد و سال گذشته توافق نامه ای را با پژوهشگاه استاندارد و علوم کره امضا کرد تا به طور مشترک تحقیقات فناوری 6G را انجام دهند. Keysight تأمین کننده عمده تجهیزات تراهرتز 6G است. این شرکت تجهیزات LG و مرکز تحقیقات 6G موسسه علم و فناوری کره را تهیه می کند.
 
توسعه شبکه 5G هنوز ادامه دارد و ممکن است بسیاری از خود بپرسند که چرا شرکت ها برای توسعه شبکه 6G اینقدر عجله دارند؟! پاسخ کاملا واضح و روشن است؛ هیچ شرکتی نمی خواهد از رشد تکنولوژی عقب بماند و مجبور شود برای استفاده از تکنولوژی آینده پولی به دیگر شرکت های رقیب پرداخت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.