اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 27, 2021
8:27 شنبه، 7ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122335

آمریکا و روسیه بزرگترین ناشران هرزنامه در جهان

 
 
یافته های یک بررسی نشان داد آمریکا و روسیه بزرگترین توزیع کنندگان هرزنامه در جهان هستند.
 
 شرکت اطلس وی پی ان با تحلیل هرزنامه هایی که در شش ماه گذشته در سراسر جهان از طریق ایمیل منتشر شده بودند، اعلام کرد ۴۴ درصد از هرزنامه ها از آمریکا انتشار یافته اند و آمریکا بزرگترین توزیع کننده هرزنامه ایمیلی در جهان است.
 
روسیه با سهم یک دهم در انتشار پیامهای هرزنامه ای در ۱۸۰ روز گذشته، دومین توزیع کننده بزرگ هرزنامه در جهان شناخته شد و سپس آلمان با کمتر از هشت درصد، در رتبه سوم قرار گرفت.
 
چین با وجود سد آهنینی به نام دیوار آتش بزرگ و سیاست ملی، در انتشار هرزنامه ها بالای سه درصد سهم داشت.
 
بررسی اطلس وی پی ان از ۲۴ هزار و ۲۶۵ هرزنامه ای که در مدت دو هفته ارسال شده بودند، نشان داد ۲۵ درصد آنها بی ضرر هستند و ۲۳ درصدی که خطرناک هستند، حملات فیشینگ بودند. در این پیامها، کاربران به کلیک روی یک لینک یا دانلود یک ضمیمه ایمیل تشویق می‌شوند تا خلافکاران سایبری از این طریق بتوانند به اطلاعات کاربران دست پیدا کرده و زمینه را برای حملات بیشتر فراهم کنند.
 
حدود ۱۷۸۳ ایمیل معادل هفت درصد ایمیلها، کلاهبرداری بودند که یک درصد از ضمیمه های مخرب این ایمیلها، آرشیو بود که متداولترین نوع ضمیمه ایمیل است.
 
ایمیل همچنان یکی از محبوبترین راههای هدف قرار دادن کاربران به دلیل متداول بودن استفاده از آن توسط کاربران عادی و تجاری و این حقیقت است که استفاده از آن ارزان و راحت است.
 
بر اساس گزارش تِک رادار، خلافکاران سایبری به این امید می بندند که کاربران حواس پرت، بی احتیاط یا بیش از حد خوش بین، بدافزارهای ضمیمه هرزنامه را دانلود کرده یا اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.