5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

March 28, 2021
13:06 یکشنبه، 8ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122376

اروپا برای تکمیل پوشش 5G باید 300 میلیارد دلار اضافی سرمایه گذاری کند

 
ICTna.ir – براساس داده‌های جدید، اروپا نیاز به سرمایه‌گذاری اضافی ۳۰۰ میلیارد دلاری برای تکمیل گسترش شبکه نسل پنج تلفن همراه (5G) و زیرساخت ثابت گیگابیتی دارد.
 
hs user.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با توجه به تحلیل‌های جدید انجام‌شده توسط گروه مشاوره بوستون (BCG) منتشر شده توسط انجمن اپراتورهای شبکه ارتباطات اروپا (ETNO)، اتصال پیشرفته به اروپا کمک خواهد کرد تا مشاغل جدیدی را به عنوان بخشی از بازیابی خود از بیماری همه‌گیر COVID۱۹ ایجاد کند.
 
این یک نتیجه‌گیری، با توجه به تغییرات الگوی کاری تجربه‌شده در سراسر اروپا در طول سال گذشته،  شگفت‌انگیز به نظر میرسد. این تحقیق نشان می‌دهد که اروپا می‌تواند ۲.۴ میلیون شغل جدید را طی چهار سال از طریق تحول دیجیتال و به طور همزمان رشد اقتصادی ایجاد کند. 
 
نجمن اپراتورهای شبکه ارتباطات اروپا در این زمینه میگوید: " این کار نیازمند سرمایه گذاری مضاعف ۳۰۰ میلیارد دلاری در زمینه سرمایه‌گذاری در شبکه ارتباطی با اقدامات اضافی مورد نیاز برای تحریک تقاضا و رشد دانش و توانایی دیجیتالی است."
 
پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد دلاری فوق، به طور مساوی بین خدمات ثابت و همراه تقسیم می‌شود. BCG تخمین می‌زند که دستکم ۱۵۰ میلیارد سرمایه گذاری دیگر، برای رسیدن به یک سناریوی 5G قابل اتکا و کامل در اروپا مورد نیاز است، به خصوص با افزایش ۱۵۰ میلیاردی اضافی برای تکمیل و ارتقا زیرساخت ثابت قاره اروپا به سرعت گیگابیتی، که در بسیاری از موارد به معنای گسترش گسترده شبکه فیبر نوری است، اما می‌تواند شامل خدمات پرسرعت بیسیم ثابت مبتنی بر 5G ثابت هم باشد.
 
طبیعتا، بخش عمده‌ای از بار سرمایه‌گذاری بر دوش اپراتورهای مخابراتی قرار می‌گیرد، اما ETNO از دولت‌ها و سیاست گذاران خواسته‌است تا سهم خود را به روش موثر و مقرون‌به‌صرفه و تشویق هم‌کاری برای ایجاد مقیاس و ترویج تقاضا، انجام دهند.
 
در این گزارش، همچنین آمده: "سرمایه‌گذاری در توسعه شبکه ارتباطی اروپایی باید دوباره جذاب شود و پایداری بلند مدت بخش مخابرات به خوبی پرورش یابد".
 
ETNO اذعان می‌کند این امر به ویژه هنگامی درست است که به گسترش شبکه مویرگی ارتباطی، با رول اوت لازم در مناطق نیمه شهری و روستایی که دارای بنیه تجاری ضعیف هستند، برسد.
 
دولت‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی اقدامات گسترده‌ای را برای گسترش دسترسی به این شبکه به مناطق دورافتاده تر انجام داده‌اند، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. سیاست گذاران باید نقش خود را ایفا کنند، زیرا متقاعد کردن اپراتورهای مخابراتی، برای سرمایه‌گذاری میلیاردها یورو برای منفعت بیشتر، یک سوال و ابهام بزرگ خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.