سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 28, 2021
14:11 یکشنبه، 8ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122379

خبری از پردازنده Ryzen 5000 در سرفیس لپ‌تاپ 4 نخواهد بود

 
 
 اخیرا نتایج بنچمارکی فاش شده است که نشان می‌دهد سرفیس لپ تاپ 4 پردازنده‌ی رایزن 5000 ندارد و به پردازنده‌ای قدیمی‌ متکی می‌شود؛ البته شاید این بنچمارک به کانفیگ اصلی سرفیس لپ تاپ 4 مربوط نباشد. 
   
مایکروسافت هرگز به استفاده از جدیدترین پردازنده‌های بازار در محصولاتش اشتیاق زیادی نشان نداده است؛ اما به ‌نظر می‌رسد این اتفاق قرار است برای مدل AMD سرفیس لپ تاپ 4 (Microsoft Surface Laptop 4) تکرار شود. به گزارش MSPoweruser، بنچمارک منتسب به سرفیس لپ تاپ 4 مایکروسافت که توسط APISAK فاش شده است، نشان می‌دهد دستگاه مورد اشاره از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 استفاده می‌کند که به خانواده‌ی رنوار تعلق دارد و اکنون به‌نوعی منسوخ شده است. 
 
شماری از کاربران مایکروسافت منتظر بودند شرکت ردموندی در محصول جدیدش سراغ استفاده از پردازنده‌های سری رایزن 5000 برود که متکی ‌بر معماری ذن 3 هستند و چند ماه پیش عرضه شدند.
 
بنچمارک نشان می‌دهد سرفیس لپ تاپ 4 از پردازنده‌ی Ryzen 7 هشت هسته‌ای ۱۶ تردی با سرعت کلاک پایه‌ی ۲ گیگاهرتز و سرعت کلاک بوست ۳٫۷ گیگاهرتز در کنار واحد گرافیکی Radeon RX Vega 8 و ۱۶ گیگابایت رم دوکاناله‌ی LPDD4-4266 استفاده می‌کند. 
 
 
این خبر به‌نوعی ناامید‌کننده است؛ اما احتمال دارد بنچمارک به کانفیگ ضعیف سرفیس لپ تاپ 4 ارتباط داشته باشد و مایکروسافت کانفیگ‌های قوی‌تر را با پردازنده‌های جدید همراه کند. این احتمال نیز وجود دارد که بنچمارک، پردازنده را به‌درستی تشخیص نداده باشد. مایکروسافت برای طرفداران پردازنده‌های اینتل، کانفیگ‌هایی از سرفیس لپ تاپ 4 را با تراشه‌های نسل یازدهمی خانواده‌ی تایگر لیک عرضه خواهد کرد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.