اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 1, 2021
9:35 پنجشنبه، 12ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122435

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان خبر داد: قرارگیری خوزستان در زمره دروازه های بین الملل ارتباطات کشور

خوز.jpg
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی در استان گفت: در حال حاضر 87 درصد از روستاهای بالای20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند و شبکه فیبر نوری در استان افزود: در حال حاضر بیش از4500 کیلومتر فیبرنوری در استان احداث شده است که استان خوزستان را در جایگاه یکی از دروازه های بین الملل ارتباطات کشور قرار داده است.
 
صالح نساج با بیان اینکه 418 کیلومتر فیبر نوری از محل اعتبارات طرح  USOوزارت در مناطق روستایی به بهره برداری رسیده است، گفت: 32 سایت و مرکز مخابراتی با این زیرساخت به شبکه ارتباطی کشور متصل شده اند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به برنامه ریزی توسعه ای با هدف کاهش شکاف دیجیتالی روستایی در استان افزود: تاکنون دو هزار و 657 روستای محروم از خدمات اینترنت پرسرعت و 476 روستا از خدمات 2G/3G/4Gاز محل طرح توسعه خدمات عمومی اجباری بهره مند شده است و مابقی سایت ها نیز توسط پیمانکاران در دست اجرا است.
 
صالح نساج گفت: با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان خوزستان 42 طرح در زمینه اشتغال فراگیر، روستایی عشایری، اشتغال وام وجوه اداره شده، کمیته امداد و در حوزه دفاتر پست بانک ایران اعتباری بالغ بر 215.125 میلیارد ریال انجام شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته تمامی زیر ساخت های شبکه ارتباطی و اینترنتی در مسیر پیاده روی اربعین در استان ایجاد شده است و در صورت نیاز به افزایش حجم ترافیک سایت‌های سیار اضافه می شود، تصریح کرد: با توجه به نیازمندی مردم در استفاده از بسترهای فضای مجازی، وزارت ارتباطات ظرفیت پهنای باند را در تمام استانها برای استفاده آسان تر از این شبکه تا پنج برابر ارتقا داده است و در حال حاضر هیچگونه مشکل پهنای باند برای تامین ارتباط اپراتورها در استان وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار و 946  مدرسه روستایی و شهری با  ظرفیت ماهانه 70 گیگابیت و اشتراک رایگان دو ساله به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند .
 
صالح نساج با اشاره به اینکه در حال حاضر 67 دستگاه خودپرداز روستایی برای انجام خدمات پولی و بانکی در دفاتر خدمات بانکی روستایی نصب شده است، گفت: تولید گوشی و تبلت های هوشمند، تولید دستگاه های کارتخوان، تولید تلفن همراه، تجهیزات جانبی و خدمات خودرویی آنلاین از دیگر اقدامات استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در پایان با اشاره به اسناد و راهبردهای ملی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (سند افتا) و قوانین مصوب در قالب برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، به منظور حمایت و گسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(افتا) درکشور و برنامه ریزی درزمینه به‌کارگیری بهینه ظرفیت‌های ملی و ساماندهی شرکت‌های توانمند در ارائه خدمات افتا، اقدام به ارزیابی و صدور پروانه فعالیت در حوزه افتا کرده است که 17 پروانه  افتا به شرکت های بومی اختصاص یافته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.