اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 1, 2021
10:17 پنجشنبه، 12ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122443

امسال هم خبری از دروغ اول آوریل گوگل نیست

 
 
گوگل از جمله شرکت‌هایی است که هر ساله در روز اول آوریل دروغ‌های جذابی را مطرح می‌کند. یکی از جالب‌ترین این دروغ‌ها، نسخه‌ی کاغذی جیمیل بود که به کاربران اجازه می‌داد ایمیل‌های خود را به صورت کاغذی از طریق پست ارسال کنند. سال گذشته، گوگل اعلام کرد که در این سنت سالانه شرکت نمی‌کند.
 
حالا بر اساس نامه‌ای که این شرکت به کارکنان خود ارسال کرده، امسال هم نباید انتظار شوخی‌های جذاب گوگل را داشته باشیم. مانند سال گذشته، گوگل این تصمیم را به دلیل بحران کووید ۱۹ اتخاذ کرده است. با توجه به اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنوز درگیر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به این بحران هستند، گوگل می‌گوید که حالا زمان مناسبی برای شوخی کردن نیست.
 
اگر با این سنت آشنا نیستید، باید بگوییم که روز دروغ آوریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌های مختلف گرامی داشته می‌شود. از حدود شصت سال قبل هم این سنت به ایران راه پیدا کرده ولی در ایران به عنوان دروغ سیزده شناخته می‌شود.
 
در بخشی این یادداشت گوگل آمده: «همانطور که به یاد دارید، سال گذشته ما تصمیم گرفتیم سنت دیرینه‌ی خود را برای جشن گرفتن دروغ اول آوریل، به خاطر احترام به تمام کسانی که در حال مبارزه با کووید ۱۹ بودند، متوقف کنیم. همانند سال گذشته، ما باید به یافتن روش‌های مناسب برای ارائه‌ی لحظات شاد به کاربرانمان در طول سال ادامه دهیم.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.