تلفن همراه

گوشی

April 3, 2021
8:58 شنبه، 14ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122467

ال‌جی از بازار موبایل خارج می‌شود

 
یک رسانه معتبر کره‌ای از تصمیم نهایی ال‌جی برای خروج از بازار موبایل خبر می‌دهد. بر اساس این گزارش‌ها به نظر می‌رسد ال‌جی الکترونیکس به دنبال خروج از بازار موبایل و ورود به یک دوره‌ی گذار جهت جابه‌جایی پرسنل فعال در بخش موبایل و انتقال آن‌ها به سایر بخش‌هاست.
 
آنطور که رسانه «The Korea Times» گزارش داده است، ال‌جی ابتدا به دنبال فروش بخش موبایل خود بود و تاکنون با خریداران مختلفی از جمله شرکت ویتنامی «Vingroup» مذاکره کرده اما به توافقی با هیچ‌یک از خریداران احتمالی نرسیده است.
 
یک منبع آگاه به همین رسانه‌ی کره‌ای اعلام کرده که ال‌جی در ماه‌های اخیر گزینه‌های مختلفی از جمله فروش کل بخش موبایل، قسمتی از آن یا خروج کامل از این کسب‌وکار را بررسی کرده اما به نظر می‌رسد اکنون به گزینه‌ی خروج نزدیک‌تر باشد. این منبع همچنین گفته که ال‌جی پنجم آوریل (۱۶) فروردین در همین رابطه یک بیانیه‌ی رسمی منتشر خواهد کرد.
 
در این میان مقامات رسمی ال‌جی پاسخ شفافی به این شایعات نداده‌اند اما گفته‌اند: «همه‌ی آنچه اکنون می‌توانیم بگوییم این است که هر امکانی وجود دارد. اگرچه در حال حاضر نمی‌توانیم چیزی را تایید کنیم اما به زودی مسیر بخش موبایل را رسماً اعلام می‌کنیم.»
 
همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که «کوون بون- سئوک»، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس، سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که سال ۲۰۲۱ برای بخش موبایل ال‌جی سودآور خواهد بود. با این حال از سه ماه گذشته تاکنون موج شایعات در خصوص تعطیلی بخش موبایل ال‌جی شدت پیدا کرده‌اند. هرچند ال‌جی در بسیاری از موارد این شایعات را رد کرد اما مدتی بعد مدیرعامل ال‌جی در نامه‌ای به پرسنل این کمپانی، چنین اتفاق مهمی را رد نکرد. او در نامه‌ی خود نوشته بود:
 
«صرف‌نظر از هرگونه تغییر در کسب و کار موبایل، پرسنل همچنان به کار در این کمپانی ادامه می‌دهند، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.»
 
اکنون نیز در حالی خبر احتمال خروج این کمپانی کره‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند منتشر شده که در نمایشگاه CES 2021، ویدیوی کوتاهی از گوشی رول‌شونده ال جی به نمایش گذاشته شد و از عرضه آن در ۲۰۲۱ خبر داد. در دو ماه اخیر اخبار متفاوتی از ادامه کار روی این موبایل یا پایان توسعه آن به گوش رسیده بود اما در پایان سال ۹۹ یک خبر دیگر منتشر شد که اعلام می‌کرد این گوشی موبایل موفق به دریافت تاییدیه بلوتوث SIG شده که در دنیای موبایل، به معنای نزدیک بودن به زمان معرفی و ادامه توسعه محصول است.
 
با این همه، اگرچه بخش موبایل ال‌جی در ۵ سال گذشته توفیقی برای جذب سود نداشته اما این موضوع، اثری بر ارزش سهام این شرکت بزرگ که در حوزه‌های متفاوتی مشغول است، نداشته. مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز عملکرد مثبت ال‌جی در زمینه محصولات خانگی نوآور و البته تلویزیون‌های مختلف است.
 
از سوی دیگر، ال‌جی به تدریج فعالیت و حضور خود در بخش‌های جذاب‌تری از بازار فناوری مثل تولید قطعات برای خودروهای الکتریکی را افزایش داده است. چند ماه پیش دو کمپانی «مگنا اینترنشنال» و ال‌جی از تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) با نام LG Magna e-Powertrain خبر دادند؛ شرکتی که ماموریت تولید قطعات مهم و پرکاربرد در پیشرانه‌های الکتریکی را بر عهده خواهد داشت و احتمالاً یکی از مشتریانش، اپل خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.