اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 3, 2021
9:00 شنبه، 14ام فروردینماه 1400
کد خبر: 122468

۵۱۰ سایت تلفن همراه روستایی بوشهر به ۳G , ۴G ارتقا یافت

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر گفت: ۵۱۰ سایت تلفن همراه روستایی این استان در چهار سال اخیر به تکنولوژی نسل سه و چهار  اینترنت همراه (جی ۴ و جی ۳ ) ارتقا یافت.
 
علی سملیان با بیان اینکه پیش از سال ۹۲ پوشش اینترنتی جی ۳ و ۴ جی در استان بوشهر وجود نداشت، اظهار کرد: ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در روستاها توسعه کارآفرینی، درآمدزایی و معرفی بیشتر این روستاها در سطح کشور را به دنبال دارد.
 
وی اعلام کرد: در چهار سال گذشته ۲۲۱ سایت ارائه کننده خدمات نسل سوم و ۲۸۵ سایت ارائه کننده خدمات نسل چهارم اینترنت همراه در  روستاهای بلای ۲۰ خانوار استان بوشهر احداث شده‌است.
 
 مدیرکل ارتباطات استان بوشهر اضافه کرد: همچنین تعداد ۱۲۵ سایت روستایی ارائه دهنده خدمات نسل دوم اینترنت همراه نیز در این مدت راه‌اندازی شده است.
 
سملیان عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و استفاده از ابزارهای دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیک، با تسهیل امور اقتصادی و آموزشی، عدالت ارتباطی را در مناطق روستایی تحقق می‌بخشد و نقشی مه در تامین رفاه عمومی این مناطق دارد.
 
وی با بیان اینکه گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: هم اکنون ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای سرویس اینترنت پرسرعت هستند.
 
وی یادآور شد: از ۴۰۵ روستای بالای بیست خانوار جمعیت، ۳۸۳ روستا دارای سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم یا چهارم و یا Adsl هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.